„Najťažšie sa zvykalo na tempo fyzickej práce. Dvadsať rokov som sedel v kancelárii a stáť potom osem hodín na nohách nie je jednoduché. Je to obrovský šok,“ hovorí Luiz Franca.
Rodený Brazílčan sa momentálne zaúča v reštaurácii McDonald’s na Račianskej ulici v Bratislave. Po zdolaní ročného tréningu sa bude môcť stať franchisantom, teda majiteľom vlastnej prevádzky tejto značky.
McDonald’s má aktuálne na Slovensku 34 reštaurácií. Trinásť z nich je v rukách licenčných partnerov – franchisantov.
Pred pár rokmi sa sieť snažila všetky reštaurácie zlúčiť pod svoje krídla, aby ich ponúkla jednému silnému partnerovi. Potom zmenila stratégiu a rozhodla sa odpredávať prevádzky nezávislým podnikateľom.
Začiatok od nuly
Stratégia pre Slovensko kopíruje globálnu stratégiu McDonald’s, ktorá preferuje prevádzkovanie reštaurácií franchisantmi, a tak im prevádzky predáva.
„V Česku sa tento proces dovŕšil koncom minulého roka, všetkých 102 reštaurácií prevádzkujú licenční partneri,“ vysvetľuje Matúš Hrabko.
V McDonald’s Slovensko pôsobí ako biznis konzultant a na starosti má hľadanie licenčných partnerov.