SME

Dovolenkuje sa doma. Prečo sa hotelieri aj tak neusmievajú

Záujem je o chaty.

(Zdroj: TASR/AP)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pandémia zasadila turistickému ruchu tvrdý úder. Cestovanie sa zastavilo, a tak ako všetky turistické atrakcie, aj hotely museli na čas zavrieť.

Súvisiaci článok O slovenského turistu je bitka. Domáce destinácie spúšťajú akcie Čítajte 

Opatrenia sa síce neskôr uvoľňovali, ale požadovaný výsledok to neprinieslo. Okrem toho, že mestským hotelom vypadla pre zrušené konferencie a pracovné cesty biznis klientela, ľudia sa báli cestovať.

Výsledky za apríl ukázali, že návštevnosť ubytovacích zariadení klesla medziročne takmer o sto percent.

Nedávno zverejnené čísla Štatistického úradu SR za máj sú pozitívnejšie iba o vlas. V hoteloch či penziónoch sa ubytovalo oproti vlaňajšiemu máju sedem percent návštevníkov.

V absolútnych číslach to bolo necelých 39-tisíc ľudí, z toho cudzincov len 2 300. Vlani to bolo za tento mesiac celkovo 553-tisíc návštevníkov. „Rozsiahle obmedzenia cestovania najmä na medzinárodnej úrovni viedli už druhý mesiac k absolútnemu poklesu počtu hostí aj prenocovaní,“ komentuje Štatistický úrad.

Článok vyšiel v augustovom čísle mesačníka INDEX.Článok vyšiel v augustovom čísle mesačníka INDEX. (zdroj: INDEX, Hej TY!)

Na poslednú chvíľu

Na druhej strane, koronakríza presvedčila mnohých slovenských dovolenkárov o tom, že toto leto chcú oddychovať doma. Cestovanie do zahraničia totiž stále sprevádzajú obmedzenia.

Návrat z mnohých destinácií je spojený s povinnou karanténou, iné majú stále zavreté hranice. Situácia sa navyše neustále mení. Časť dovolenkárov to vyhodnocuje tak, že je bezpečnejšie ostať na Slovensku.

Svoje rozhodnutia si však nechávajú na poslednú chvíľu, preto predikovať, aké bude toto leto v slovenskom cestovnom ruchu, sa dá len ťažko.

„Počas tohto leta sa ľudia viac ako predtým rozhodujú na poslednú chvíľu, čo má za následok obrovské výkyvy v návštevnosti. Sú dni, keď je zlé počasie a turistické centrá sú prázdne, alebo naopak, vyčasí sa a do hôr najmä na víkend vyrazia všetci a infraštruktúra nestíha,“ vysvetľuje PR manažér Tatry mountain resorts (TMR) Marián Galajda.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C76EB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu