é informácie a podmienky, ktoré im dávame sú konštantné z hľadiska štátnej pomoci. Ide najmä o informácie z pohľadu lokality, ktorá by bola vhodná pre vybudovanie takéhoto závodu, pracovnej sily a štruktúry subdodávateľov," uviedol po rokovaní vlády minister Nemcsics.
Ako ďalej dodal, i keď nepozná ponuky ostatných krajín, Slovensko podľa neho zvýhodňuje fakt, že je v procese konštituovania novej daňovej legislatívy. Ďalšími faktormi, ktoré podľa neho pozitívne vplývajú na šance SR je psychologický efekt rozhodnutia PSA Peugeot Citroën, ako aj rozširovanie spektra subdodávateľských firiem, ktoré pôsobia pre európske, ale i svetové automobilové koncerny. "Referencie vzhľadom na kvalitu výroby, ale i flexibility pracovníkov v týchto výrobách sú pozitívne," skonštatoval šéf rezortu hospodárstva. Vláda má záujem o umiestnenie novej automobilky na východe Slovenska. Ovplyvňuje ho aj jedna z podmienok PSA, ktorá hovorí o tom, aby sa do sto kilometrov nestavala iný automobilový závod. Podľa medializovaných informácií, oznámil Hyundai Motor Company definitívne rozhodnutie o umiestnení novej fabriky v krajinách strednej Európy v prvej polovici roku 2004.
Minister taktiež nevyvrátil, ale ani nepotvrdil možný vstup britskej automobilky Rover. "V súčasnosti ide o proces, kedy sa investori zaujímajú o krajinu," dodal Nemcsics. Podľa neho je trend vstupu automobilových producentov do našej krajiny veľký. "Ide nielen o našu snahu, ale aj o záujem sústredený na toto odvetvie," vysvetlil Nemcsics.
Ďalším investičným projektom pre Slovensko by mal byť príchod nemenovaného výrobcu technického skla, ktorého záujem minister potvrdil. Výšku preinvestovaných prostriedkov, ktorá by mala podľa medializovaných informácií dosiahnuť na budúci rok 0,5 mld. Sk, však nepotvrdil. "Hovoríme v súčasnosti o podmienkach a lokalite, kde by takáto výroba mohla byť sústredené. Všetko ostatné je však v rukách investora, ako aj konečná výška preinvestovaných prostriedkov," uzavrel Nemcsics.