Bratislava 23. júla (TASR) - Spoločnosť UPC Slovensko sa dištancuje od vyjadrení Združenia občianskej sebaobrany (ZOS). UPC vo svojom stanovisku uvádza, že túto organizáciu nepovažuje sa dôveryhodnú a odsudzuje spôsob a obsah vyjadrení, ktorými nepodložene obviňuje orgány štátnej správy a ich zamestnancov. Svojím zákazníkom UPC odporúča, aby sa obracali s akýmikoľvek žiadosťami, sťažnosťami, alebo podnetmi na jej zákaznícke strediská.
Spoločnosť UPC reaguje na obvinenia zo strany ZOS, podľa ktorých naďalej odpája zákazníkov za to, že si odrátali neoprávnene vyfakturovanú finančnú čiastku. ZOS obvinilo aj riaditeľa odboru zneužívania dominantného postavenia PMÚ Ladislava Szabóa, že jeho konanie v tejto veci je neobjektívne a v neprospech slabšieho.
Spomínané pohľadávky však podľa vyjadrení UPC boli zohľadnené vo vernostnej zľave, ktorú poskytli dotknutým zákazníkom. Najnovšie odpájanie je podľa hovorcu UPC Stanislava Šalinga, bežné a spoločnosť odpája iba neplatičov tak, ako to robia aj iné spoločnosti.
Podľa Szabóa bolo odpájanie opodstatnené. Ak má však občan pocit, že bol zo strany UPC poškodený, môže sa obrátiť na súdne inštancie. Rovnaký názor zastáva aj hovorca Telekomunikačného úradu SR Roman Vavro, ktorý dodal, že TÚ nemá kompetencie konať vo veci spomínaných preplatkov.