ho investora urýchliť niektoré práce na výstavbe automobilky v Trnave a s tým súvisiaci presun štátnych investičných výpomocí na skorší termín. Presunúť by sa mali niektoré práce pôvodne naplánované v roku 2006 na rok 2005 a z roku 2005 na budúci rok.
Dodatok zároveň zohľadňuje aj zvýšenie DPH zo 14 % na 19 %, ktoré bude platiť od januára budúceho roka, ako aj otázku prípojky vysokého napätia, ktorá nebola v pôvodnej zmluve vôbec zakomponovaná. Vláda prerušila rokovanie o dodatku k zmluve minulý týždeň z dôvodu, že sa k nemu nevyjadrili rezorty hospodárstva a financií.
V rokoch 2004 až 2006 sa podľa pôvodnej zmluvy mali na prípravu a realizáciu investície v regióne Trnava - Juh použiť zo štátnych zdrojov a Národného úradu práce SR prostriedky v sume 3,768 mld. Sk. V roku 2004 to malo byť 1,743 mld. Sk, v nasledujúcom roku 1,7 mld. Sk a v poslednom roku sa malo na projekt čerpať 325 mil. Sk.
Základné investície automobilky PSA v Trnave budú predstavovať 700 mil. eur. Celkové výdavky SR na plnenie záväzkov voči investorovi sa odhadujú na 6,5 mld. Sk. Prínos investície vo verejných financiách by mal predstavovať 9,5 mld. Sk a jej návratnosť sa očakáva do šiesteho mesiaca roku 2006. Peugeot by mal zvýšiť export Slovenska o 100 mld. Sk ročne. Priamo investor vytvorí 3 až 4 tis. nových pracovných miest. Plochu, ktorú PSA požaduje, by malo tvoriť 190 hektárov základnej plochy a 109 hektárov príslušnej plochy na podpornú infraštruktúru.