Bratislava 7. novembra (TASR) - Reklama na zmäkčovač vody Calgon je klamlivá. Tvrdí to Asociácia spotrebiteľov Slovenska (ASS), ktorá dala Calgon a lacnejšie zmäkčovače testovať do laboratórií Výskumného ústavu textilnej chémie v Žiline.
"Podľa výsledkov skúšok lacnejšie zmäkčovače vody nie sú neúčinné, ako tvrdí reklama nadnárodného koncernu. Naopak, sú neporovnateľne účinnejšie," upozornil predseda Asociácie spotrebiteľov Slovenska Miloš Lauko.
Test výskumného ústavu ukázal, že Calgon v tabletách, ktorý na Slovensko dováža firma Reckitt Benckiser, znížil tvrdosť vody o nepatrných 2,4 %. Naopak, lacnejšie výrobky ako Kryštálová sóda z Tatrachemy Trnava a Kamenožrout od českého výrobcu Dedra zmäkčili vodu približne o polovicu. Výskumníci testovali aj Tabletkovú soľ zo spoločnosti Marcos, ktorej účinok bol tiež slabý, avšak podľa M. Lauka firma sa neprezentuje klamlivou reklamou.
Asociácia v súvislosti s klamlivou a spotrebiteľov zavádzajúcou reklamou Calgonu podala podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), v ktorom žiada okamžité zastavenie reklamy a vyvodenie sankcií voči jej zadávateľovi. Na Slovensku sa podľa asociácie ročne predá Calgon približne za 70 miliónov Sk.
Reakciu spoločnosti Reckitt Benckiser sa TASR dnes napriek snahám nepodarilo získať.