Bratislava 19. decembra (TASR) - Klienti Všeobecnej úverovej banky, a. s., nemusia využiť automaticky povolené prečerpanie svojho bežného účtu. Ak však budú úver čerpať, sú povinní platiť splátky aj úroky. TASR o tom dnes informovala vedúca tlačového oddelenia banky Silvia Nosálová.
VÚB v týchto dňoch rozposiela zákazníkom list, v ktorom im znovu a podrobnejšie vysvetľuje podstatu služby, ktorú banka povolila svojim vybraným klientom minulý mesiac, a informuje ich tiež o tom, že produkt môžu telefonicky zrušiť.
V predvianočnom období VÚB totiž pripísala vybraným klientom na ich účet úver. Transakcii predchádzal list, ktorí mal však podobu letáka, a tak ho mnohí klienti zahodili do koša. Spomínaná služba umožňuje klientom čerpať úverový rámec v prípade, že nemajú vlastné prostriedky na účte. Čerpanie úveru spláca klient automaticky buď prevodom, alebo vkladom na bežný účet. VÚB takto chcela poskytnúť dodatočné finančné zdroje, ktoré klienti môžu využiť v prípade krátkodobého nedostatku vlastných finančných prostriedkov. V prípade, že službu nevyužijú, nezaplatia však žiadne poplatky ani úroky. V skutočnosti však klienti, ktorí nevenujú dostatočnú pozornosť stavu prostriedkov na svojom účte, začali čerpať úver bez toho, aby o tom vedeli.
Podľa niektorých právnikov neobsahoval rozposielaný list dostatok informácií a takéto riešenie vzťahu s klientom je právne napadnuteľné. Národná banka Slovenska (NBS) nepovažuje túto marketingovú akciu VÚB za protizákonnú.