V nich je už započítaných aj 138 km otvorených diaľnic v roku 2003.
Výrazne dynamická a systematická podpora dopravnej infraštruktúry v snahe prilákať stále viac turistov a návštevníkov do krajiny je hlavná a dlhodobá stratégia chorvátskej vlády.
Ako ďalej oznámilo Chorvátske turistické združenie na Slovensku so sídlom v Bratislave, do roku 2000 bolo v Chorvátsku postavených 400 km diaľnic a 142 km rýchlostných komunikácií, po roku 2005 plánuje s výstavbou 370 km, resp. asi 60 km.
Pre domácich obyvateľov a predovšetkým pre turistickú verejnosť, z ktorej najpočetnejšia je zo Slovenska a Česka, bude do leta 2004 otvorených asi 180 km nových diaľničných úsekov cez Liku a Dalmáciu. Ceste však bude chýbať tunel Mala Kapela v Like a diaľničný úsek Pirovac-Vrpolje v Dalmácii, na ktorom sa nachádza most cez rieku Krku. V júni bude už sprístupnený 17-km diaľničný úsek od Rijeky po hraničný priechod Rupa so Slovinskom. Tento úsek je zároveň chorvátskou časťou budúcej diaľnice Rijeka-Terst, ktorá bude súčasťou veľkej jadransko-iónskej diaľnice. Na úplné dokončenie tejto dôležitej európskej komunikačnej trasy chýba podľa spomínaného turistického združenia dobudovať ešte diaľničný úsek od Rijeky po Žutvu Lokvu, ktorý bude ukončený až v roku 2008.
V lete 2005 bude odovzdaný do užívania diaľničný úsek Dugopol-Bisko. To bude prvý diaľničný úsek vedený od Splitu na juh Chorvátska. Diaľnica bude pokračovať od mesta Biska cez Ploče a územie Bosny - Hercegoviny a Neum až do chorvátskeho mesta Osojnik, 20 km vzdialeného od Dubrovníka.
Projekty pre diaľnicu, ktorá bude smerovať od maďarskej hranice cez Beli Manastir, Osijek a Dakovo až po hranicu s Bosnou - Hercegovinou, čo je úsek európskeho koridoru, sa v súčasnosti iba pripravujú. Ich výstavba sa má rozbehnúť do konca roku 2008.