Bratislava 6. decembra (TASR) - V minulom roku sa na Slovensku predalo 67 412 nových osobných a malých nákladných automobilov čo je o 2,84 % viac ako v roku 2002. TASR o tom informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR.
Ako ďalej uviedla, najpredávanejšou značkou spomedzi osobných áut bola v minulom roku Škoda, ktorá si ukrojila 43,58-% podiel na trhu. Na druhé miesto sa dostal Volkswagen, ktorého podiel na trhu dosiahol 7,91 % a tretí Renault s 7,53 % na trhu. Nasledoval Peugeot s 6,74 % a piaty Opel, ktorý získal 5,38 % trhu. Do prvej desiatky sa zmestili aj Citro‰n, Seat, Fiat, Toyota a desiate Daewoo. Najpredávanejší (TOP) model na slovenskom trhu bola v segmente osobných automobilov v uplynulom roku Škoda Fabia s trhovým podielom 19,8 %, pri počte predaných 11 389 áut. Nasleduje Škoda Fabia combi, o ktorú prejavilo záujem 5 329 spotrebiteľov, s 9,27-% a Škoda Octavia s 8,67-% podielom. Trhový podiel automobilu Peugeot 206 predstavoval 3,99 %, Volkswagenu Polo 3,23 %, Renaultu Thalia 2,97 %, Škody Fabia sedan 2,74 %, Peugeotu 307 2,30 %, Volkswagenu Golf 2,16 % a Citro‰nu C3 2,09 %.
V kategórii malých nákladných automobilov si najväčšiu priazeň získal Citro‰n s 1 720 predanými automobilmi. Nasleduje Peugeot, ktorý si na trhu umiestnil 1 668 áut a Fiat 829. Do prvej päťky sa dostali ešte Opel a Mercedes. Kráľovnou medzi nákladnými automobilmi v hmotnostnej kategórii 3,5 až 12 ton sa stala značka Iveco, ktorá na trhu umiestnila 405 automobilov. Z 976 nákladných automobilov, predaných v tomto segmente, bolo v minulom roku 184 od Renaultu a 149 značky Mercedes. Cestu k spotrebiteľom si našlo i 1 584 nákladných automobilov nad 12 ton, z toho 338 Volvo, 337 Scania a 243 Mercedes. Dopravcovia nakúpili v sledovanom období 212 autobusov, najviac od Karosy, a to 114. Uchytili sa aj Mercedes, ktorý predal 42 autobusov, SOR 18 a Renault 11.