ť. Od piatku môžu pasažieri kupovať lety oboch spoločností prostredníctvom internetových stránok každej zo spoločností. Ako ďalej informoval Niki Lauda, spolupráca sa dotkne aj oblasti rozširovania letových destinácií. Ide pritom o prvú alianciu medzi európskymi nízkonákladovými leteckými spoločnosťami.
Nemecká spoločnosť však nebude mať napriek svojmu podielu formálne právomoci v spoločnosti NIKI. Od 16. februára spustia Air Berlin a NIKI prvý let so spoločným letovým číslom na trase Düsseldorf-Viedeň. Na spoločnej spolupráci sa pritom Niki Lauda so šéfom Air Berlin Joachimom Hunoldom dohodol v priebehu štrnástich dní. "Rozprávame tou istou rečou," uviedol Lauda.
Laudova spoločnosť chce profitovať predovšetkým so skúseností nemeckej spoločnosti v oblasti predaja, Air Berlin zase bude môcť využívať kapacity štyroch lietadiel NIKI. Podrobnosti ohľadne spoločných trás a ponúk ešte nie sú dohodnuté. Ako však uviedol Lauda, v súčasnosti skúmajú najmä destinácie vo východnej Európe. Zaujímavé sú však podľa šéfa NIKI predovšetkým regióny okolo veľkých miest, ako je napríklad Varšava a Praha.
Za potenciálne ciele spoločnosti NIKI označil Lauda v minulosti Taliansko, Škandináviu, Francúzsko a východnú Európu. V zimnej sezóne plánuje Lauda lietať s dvoma Airbusmi, v letnej by sa ich počet mal zvýšiť na štyri, ktoré bude aj sám pilotovať
Niki Lauda založil novú spoločnosť po tom, čo odkúpil rakúsku dcéru zbankrotovanej nemeckej leteckej spoločnosti Aero Lloyd. V minulosti bol zakladateľom leteckej spoločnosti Lauda Air, ktorá je v súčasnosti členom Austrian Airlines. Ako uviedol Lauda, cieľovou skupinou zákazníkov jeho spoločnosti sú mladí ľudia.