Bratislava 15. januára (TASR) - Hlavným cieľom piatkových rokovaní vrcholných predstaviteľov juhokórejskej automobilky Hyundai so slovenskými ministrami hospodárstva a financií má byť potvrdenie všetkých garancií či investičných stimulov, ktoré SR doteraz ponúkla tomuto investorovi pre vybudovanie jeho nového závodu v stredoeurópskom regióne.
TASR o tom informoval generálny riaditeľ agentúry SARIO Ján Bajánek s tým, že vylúčiť sa nedá ani stretnutie zástupcov Hyundai s predsedom vlády Mikulášom Dzurindom. "Prípadná podpora nášho záujmu o získanie tejto novej investície od najvyšších ústavných činiteľov by tomu dodala znova ešte vyššiu vážnosť," uviedol Bajánek. Slovenskom ponúkanú žilinskú lokalitu pritom hostia z Kórejskej republiky navštívia už dnes.
Bajánek opäť zdôraznil, že napriek medializovaným informáciám o údajnom víťazstve Slovenska v boji o nový závod Hyundai, sa medzi SR a druhým kandidátom Poľskom definitívne rozhodne až zhruba v polovici budúceho mesiaca. Tak ako Slovensko tento týždeň už totiž aj severného suseda navštívila rovnaká delegácia Hyundai a naviac podľa Bajánka predloženie finálnych ponúk zo strany oboch krajín prebehne priamo v juhokórejskom Soule až o dva či tri týždne. Slovenskú ponuku bude okrem Bajánka predkladať aj minister hospodárstva Pavol Rusko.
Minister financií SR Ivan Mikloš uviedol, že na piatkových rokovaniach s delegáciou Hyundai budú slovenskí predstavitelia informovať, prečo je Slovensko pre umiestnenie ich investície najvhodnejšie. Vyššia kompetentnosť v tomto smere je síce na ministrovi hospodárstva, ale investora budú podľa Mikloša zaujímať aj zmeny v slovenskom daňovom systéme, za ktorý je zodpovedný jeho rezort. SR pritom len od začiatku tohto roka cez zavedenie rovnej dane znížila daň z príjmu právnických osôb na 19 %.
Stredoeurópska investícia Hyundai bude podľa Bajánka predstavovať 40 až 60 miliárd Sk. Jej definitívny objem totiž bude ešte závisieť od rozhodnutia, aký typ automobilu sa tam bude naozaj vyrábať. Podľa informácií žilinskej regionálnej komory SOPK by ale malo ísť o auto Kia Picanto. Pri plnom rozbehu výroby 300 000 áut ročne, čo sa podľa Bajánka očakáva v roku 2008, by Slovensko v prípade svojho víťazstva vo výbere Hyundai mohlo očakávať vytvorenie nových celkovo 6 až 7 tisíc pracovných miest. Priamo v závode Hyundai by to bolo asi 3 500 miest a zvyšok u tuzemských dodávateľov v dostupnom okolí Žiliny.