Soul 16. januára (TASR) - Podľa hovorcu automobilky Kia Li Sang-keuma konečné rozhodnutie, kde materská skupina Hyundai Motor postaví stredoeurópsky závod, bude známe v druhej polovici februára.
Hovorca v dnešnom vydaní denníka The Korea Herald za prioritné otázky pri rozhodovaní označil dodávateľské siete, náklady a logistiku infraštruktúry. Dcérska automobilka Kia je zodpovedná za projekt európskeho závodu s plánovanou ročnou kapacitou 300 000 vozidiel, v ktorom sa má od začiatku roka 2005 rozbehnúť výroba modelu Kia Picanto.
Slovensko juhokórejskej automobilke ponúka lacnú, vysoko kvalifikovanú a lojálnu pracovnú silu, uviedol pre kórejský denník šéf Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) Ján Bajánek. "Slovensko má nielen konkurencieschopné náklady na pracovnú silu, ale i tradíciu automobilového priemyslu a skúsenosti s perfektnou finalizáciou konečných produktov," uviedol Bajánek.
Bajánek medzi výhody Slovenska zaradil i otvorený dialóg medzi odborármi a zamestnávateľmi. "Slovenskí odborári nie sú agresívni a nevytvárajú militantný odpor", uviedol šéf SARIO.
Južná Kórea a Slovensko by podľa Bajánka boli excelentným príkladom medzikontinentálnych a medzinárodných investičných príležitostí. "Steve Forbes a Colin Powell nedávno udelili Slovensku titul Hongkong strednej a východnej Európy a investičný raj," cituje denník slovenského predstaviteľa.