ych teritóriách. Opodstatnenosť spoločného postupu týchto krajín dokazuje aj doterajšia intenzívna spolupráca s podunajskými štátmi v rámci medzinárodnej organizácie Die Donau.
Hľadanie nových teritórií a prezentácia národného turizmu spoločne, a to na základe aktívnej účasti v medzinárodných organizáciách, zameraných na rozvoj CR, je jeden z hlavných cieľov marketingovej stratégie SACR na obdobie 2001 až 2005. Realizácia úloh v oblasti propagácie SR v zahraničí je aj bude náročná predovšetkým z hľadiska pokrytia finančných nárokov na usporiadanie veľtrhov a výstav o SR. Rozpočet SACR na tento rok predstavuje totiž iba 38 miliónov Sk, čo je podľa agentúry nedostatočná suma.
Ako informovala riaditeľka SACR Ivana Magátová, primárna teritoriálna orientácia aktívneho zahraničného CR Slovenska sa týka susedných štátov (ČR, Maďarsko, Poľsko, Ukrajina) a tiež Nemecka a Ruska. V poradí dôležitosti nasledujú krajiny západnej Európy (Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Španielsko, Veľká Británia, Rakúsko), ale aj Bielorusko, pobaltské štáty a Juhoslávia. Až potom sa bude SACR usilovať o získanie turistov zo vzdialenejších mimoeurópskych teritórií (Amerika, Japonsko, Čína). Perspektívne si agentúra kladie za cieľ získať marketingové informácie aj v tých štátoch, z ktorých v bývalom Československu študoval značný počet študentov (Vietnam, Grécko, Cyprus).
Podmienkou toho, aby sa darilo SR presadzovať sa na zahraničnom trhu CR, je nielen budovanie zastúpení SACR, ale aj aktívna činnosť na pôde medzinárodných organizácií. V súčasnosti má SACR kontakty s piatimi subjektmi (Americká asociácia cestovných kancelárií, Združenie národných agentúr CR strednej a východnej Európy, Európska komisia CR, Asociácia cestovného ruchu stredoeurópskych krajín), ktoré vytyčujú nadnárodnú víziu o najefektívnejšom globálnom spojení profesionálov CR.
Fakt, že sa to lídrom európskeho a svetového profesijného CR darí, dokazuje aj štatistika. Turistický ruch vo svete ako odvetvie vlani podľa údajov World Tourism Organisation (WTO) vzrástol o zhruba 7,4 %. To je najvyšší rast odvetvia za posledných 10 rokov a v medziročnom porovnaní takmer dvojnásobný nárast.
Počet ciest turistov do zahraničia vzrástol oproti roku 1999 o 50 miliónov a celkovo dosiahol 698 miliónov osôb. V rámci sveta výnosy z turistického ruchu vzrástli v minulom roku o 4,5 %, čo podľa WTO bola suma 476 miliárd USD.