Viedeň 27. januára (TASR) - Rakúske združenie priemyslu (Industriellenvereinnigung, IV) je za vybudovanie magnetickej dráhy pre rýchlovlaky medzi Viedňou a Bratislavou. Projekt by sa mal podľa združenia zrealizovať rýchlo.
Ako uviedol rakúsky denník Die Presse, ktorý sa téme dopravného prepojenia Rakúska a Slovenska dnes venuje z viacerých pohľadov, magnetická dráha by bola žiaduca najmä medzi medzinárodnými letiskami Schwechat a Bratislava. Magnetické rýchlovlaky by vzdialenosť medzi nimi prekonali do 19 minút.
Hoci sa uvedený projekt zdá byť teraz ešte ťažko presaditeľný, jeho náklady by neboli nezvládnuteľné. Dráha by mala stáť 1,3 až 1,6 miliardy EUR (v prepočte asi 52,7 až 62,8 miliardy SKK).
Téme dopravného prepojenia sa venuje aj článok, v ktorom generálny riaditeľ Siemensu Slovakia Peter Kollárik hovorí o podnikaní svetoznámeho koncernu na Slovensku. Od začiatku 90. rokov Siemens investoval na Slovensku asi 350 miliónov EUR. Kollárik okrem iného vyslovil počudovanie nad tým, že za posledných 13 rokov nedošlo k vybudovanie primeraného diaľničného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou. Najviac tým trpia Rakúšania, lebo celá nákladná preprava prebieha po miestnych komunikáciách cez obce. Problém by sa dal vyriešiť jednoducho a rýchlo vybudovaním diaľničného prepojenia cez Kittsee.
Dlhoročný šéf OMV Richard Schenz je podráždený faktom, že cesta z Viedne do Bratislavy v súčasnosti trvá o 30 minút dlhšie než v roku 1900. Dodal, že Slovensko má vybudovanú diaľnicu po štátnu hranicu s Rakúskom, ale na rakúskej strane je obyčajné pole.
Od Bergu po rakúsko-slovensko-české pomedzie, teda v dĺžke 100 kilometrov, nejestvuje nijaké vitálne prepojenie komunikácií oboch krajín. Predstavitelia rakúskej ekonomiky čoraz dôraznejšie naliehajú na to, aby sa rakúske plány budovania infraštruktúry prehodnotili a aby sa prednostne budovali prepojenia smerom na Východ.
(1 EUR = 40,537 SKK)