Praha 28. januára (TASR) - Česká republika sa snaží vo svete budovať svoju "značku". Zaplatila preto 600 tridsaťsekundových spotov na štyroch celoeurópskych kanáloch. Od apríla do mája ich budú uvádzať televízie CNN, BBC, Eurosport a Discovery.
"Odhadom podľa priemerných cien podobných spotov vyjde takáto silná marketingová kampaň na 60 miliónov Kč," uviedol šéfredaktor časopisu Marketing a Média Daniel Köppl.
Reklamu televíziám zadala vládna agentúra Czech Tourism. "Našou úlohou je prezentovať Českú republiku z hľadiska cestovného ruchu, čo ale vlastne znamená propagovať krajinu ako celok," povedal riaditeľ agentúry David Gladiš.
Česká republika však zaostáva za svojimi konkurentmi. Krajiny ako napríklad Maďarsko či Chorvátsko už svoje propagačné spoty na európskych kanáloch vysielajú. Teraz sa sústreďujú na samotnú ponuku priemyselných výrobkov a budovanie dobrého mena značky krajiny. Hľadajú vhodné priemyselné odvetvia, ktoré by bolo možné označiť pre ne za typické.
Chcú tak spotrebiteľov vo svete presvedčiť, že ich produkty v danej oblasti sú tradičné a kvalitné. Štáty sa tak snažia podporovať domáce spoločnosti pri vývoze.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.
(1 CZK = 1,230 SKK)