to roku obom spoločnostiam vykompenzuje rozdiel medzi skutočnými tržbami a očakávanými nákladmi pri výkonoch vo verejnom záujme spolu sumou 6,63 mld. Sk. Agentúru SITA o tom informovala riaditeľka odboru komunikácie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Tatjana Kelcová.
Za prevádzkovanie osobnej dopravy vo verejnom záujme zaplatí štát ZSSK čiastku 4,33 mld. Sk. ZSSK sa pritom zaviazala zabezpečiť dopravné výkony v objeme 30,5 mil. vlakových kilometrov. Za výkony vo verejnom záujme v rámci osobnej dopravy tak štát zaplatí ZSSK rovnakú sumu ako v roku 2003. Výška platieb štátu za VVZ predstavuje rozdiel medzi očakávanými tržbami ZSSK na úrovni 2,62 mld. Sk a ekonomicky oprávnenými nákladmi, odhadovanými na 6,95 mld. Sk. Najväčšou nákladovou položkou je pritom poplatok za použitie dopravnej cesty vo výške 1,716 mld. Sk, ktorý ZSSK zaplatí Železniciam SR. Jednotková cena výkonu na jeden vlakový kilometer dosiahne v tomto roku úroveň 227,9 Sk. Zmluva medzi ZSSK a štátom sa vzťahuje na všetky vnútroštátne a medzinárodné osobné dopravné služby realizované vlakmi osobnej dopravy, ktoré majú minimálne jednu zastávku na území Slovenskej republiky, okrem vlakov kategórie EC a IC.
Zvyšných 2,3 mld. Sk dostanú v tomto roku od štátu ŽSR za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy. Železnice sa v zmluve zaväzujú zabezpečovať opravy, udržiavanie dráhy, dohliadaciu činnosť na objektoch a stavbách tvoriacich súčasť dopravnej cesty. ŽSR podľa zmluvy musia tiež zabezpečiť prevádzkovanie a obsluhu zabezpečovacích zariadení, elektrotechnických a energetických zariadení tvoriacich súčasť dopravnej cesty ako aj organizovanie nákladnej a osobnej dopravy na dráhach.