
kliknutím obrázok zväčšíte
BRATISLAVA – Deväť okresov s najväčšou nezamestnanosťou je zatiaľ bez hypermarketu či veľkého obchodného domu. Väčšina obchodných reťazcov však nepripúšťa, že by sa pri rozhodovaní o mieste výstavby hypermarketu rozhodovali podľa nezamestnanosti či výšky priemernej mzdy v regióne.
Hovorkyňa spoločnosti Carrefour Jana Havlíčková tvrdí, že pri rozhodovaní o polohe nového hypermarketu zohľadňujú počet obyvateľov, ktorí bývajú v spádovej oblasti obchodu. Preto sa snažia budovať hypermarkety na okraji miest, kde môžu „zasiahnuť“ čo najväčší počet ľudí.
Havlíčková nepovažuje nezamestnanosť za stabilný ukazovateľ, a očakáva, že čísla sa budú postupne zlepšovať. Hypermarkety podľa nej budú pribúdať i v chudobnejších regiónoch.
Aj hovorkyňa spoločnosti Tesco Oľga Hrnčiarová vraví, že postupne budú budovať obchody aj v okresoch s vyššou nezamestnanosťou. Do konca roku plánujú otvoriť ešte 5 hypermarketov. Ani jeden z nich nebude v deviatke okresov s najväčšou nezamestnanosťou.
Len manažér spoločnosti Ahold, ktorá prevádzkuje hypermarkety Hypernova, Pavel Kadeřávek pripustil, že pri rozhodovaní o výstavbe hypermarketu zohráva úlohu aj miera nezamestnanosti a priemerná mzda. „Bez týchto čísel sa nedá dať dohromady žiadny projekt.“ Ak je v regióne vysoká nezamestnanosť, môže sa tu obchod postaviť, len ak sa očakáva jej pokles.