tkou 17,265 mld. CZK, približne 9,5 mld. CZK pôjde na výstavbu a modernizáciu železničných tratí. Na stredajšej tlačovej konferencii to povedal riaditeľ SFDI Pavel Švagr. Čiastku 8,3 mld. CZK chce fond v tomto roku vynaložiť na údržbu a opravy ďalších pozemných komunikácií, na opravy celoštátnych aj regionálnych dráh pôjde v tomto roku 5,4 mld. CZK. V porovnaní s minulým rokom by sa tohtoročné výdavky SFDI na dopravnú infraštruktúru mali zvýšiť približne o 3 mld. CZK. "Pokiaľ nebudú investície stúpať, môžeme sa rozlúčiť s myšlienkou, že budeme mať v blízkom čase kvalitnú infraštruktúru," upozornil Švagr.
Prioritou medzi všetkými dopravnými stavbami v Českej republike, na ktorých financovanie sa v tomto roku chce fond dopravy podieľať, je šesť úsekov diaľnic. "Problémom tempa výstavby diaľnic nie je nedostatok peňazí, ale skôr viaznuci výkup pozemkov a zdĺhavé lehoty stavebného konania," tvrdí Švagr. Príjmy SFDI zaisťuje dotácia z Fondu národního majetku ČR, ktorá sa v tomto roku plánuje vo výške 20 mld. CZK. Ďalšie príjmy fondu sú časť výnosu spotrebnej dane z minerálnych olejov, časť výnosu cestnej dane, výnos z diaľničných známok a dotácie zo štátneho rozpočtu. Podľa Švagra je tohtoročným rizikom najmä príjem z FNM, ktorý sa dá očakávať až v druhom polroku.
(1 CZK = 1,22 SKK)