. "V regionálnych i centrálnych konkurzných komisiách, ktoré v minulosti posudzovali jednotlivé žiadosti o dotácie, mala samospráva menšinové zastúpenie. Rozhodujúce pre poskytnutie dotácií však nebolo stanovisko zástupcu alebo zástupcov podnikateľskej samosprávy, ani odporúčanie celej komisie, ale v konečnom dôsledku rozhodnutie a podpis riaditeľa Regionálneho odboru Ministerstva pôdohospodárstva SR (MP), alebo samotného ministra, ak išlo o dotácie, prideľované na centrálnej úrovni," uvádza sa v stanovisku predsedu SPPK Ivana Oravca.
Poľnohospodárska samospráva tvrdí, že napriek kritike, ktorá sa na predchádzajúci systém prideľovania dotácií po medializovaní zistení NKÚ o ich neoprávnenom poskytovaní opäť zniesla, rozhodujúca časť týchto prostriedkov sa použila v zmysle platných výnosov. "Preto by verejnosť, znepokojená niekoľkými prípadmi nesprávneho použitia štátnej podpory v agrárnom sektore, nemala odsudzovať prácu väčšiny poľnohospodárov, ktorí podnikali a naďalej podnikajú čestne, pričom nie z vlastnej viny sú na pokraji finančného vyčerpania," konštatuje Oravec.
Predseda SPPK zároveň dodáva, že ak niektoré subjekty pridelené dotácie použili na iné účely, ako mali, musia za to niesť následky. "To isté platí aj o práci jednotlivých komisií a ich predstaviteľov, ktorí sa mali pridržiavať určených podmienok a štatútov. Ak to niekde dôsledne neurobili, rovnako za svoje rozhodnutia nesú osobnú zodpovednosť," dodal Oravec.