Bratislava 2. marca (TASR) Podľa návrhu Telekomunikačného úradu (TÚ) SR by mal telekomunikačný podnik, ktorý má povinnosť prevádzkovať verejné automaty, zabezpečiť, aby najmenej štvrtina z nich bola použiteľná aj pre občanov používajúcich načúvacie prístroje. Rovnaký počet automatov má mať bezbariérový prístup. V súčasnosti má takúto povinnosť spoločnosť Slovak Telecom (ST). TASR o tom informoval hovorca TÚ Roman Vavro.
Podnik by mal tiež zabezpečovať sluchovo postihnutým účastníkom a účastníkom s rečovou chybou nepretržitú operátorskú službu na pomoc sluchovo postihnutým, a to 24 hodín denne, 365 dní v roku. Jeho povinnosťou bude aj poskytnúť účastníkom so zrakovým poškodením bezplatný prístup k informačným službám.
Všeobecne záväzne predpisy, ktorých návrh v súčasnosti spracúva TÚ v súlade s novým zákonom o elektronických komunikáciách, ďalej ukladajú podniku, poskytujúcemu univerzálnu službu, povinnosť zverejňovať polročný štatistický prehľad o dosiahnutých cieľových hodnotách ukazovateľov kvality spojenia na svojej internetovej stránke a aspoň v jednom celoštátnom periodiku. Ide o ukazovatele: lehota prvého pripojenia, poruchovosť na jedno účastnícke vedenie, čas potrebný na odstránenie poruchy, neúspešné volania, čas vytvorenia spojenia, čas prihlásenia sa informačnej služby o telefónnych číslach, prevádzkyschopné mincové verejné telefónne automaty, kartové verejné telefónne automaty alebo mincové a kartové verejné telefónne automaty a podania na vyúčtovania.
TÚ zmienené návrhy rozoslal vybraným orgánom štátnej správy, asociáciám podnikateľov v oblasti elektronických komunikácií a občianskym združeniam. Oslovení majú 15 pracovných dní na spätné zaslanie pripomienok TÚ. Po pripomienkovaní a príslušných legislatívnych krokoch bude predmetný návrh TÚ uverejnený vo Vestníku TÚ a oznam o jeho zverejnení vyjde aj v Zbierke zákonov.