Hamburg 22. marca (TASR) - Volkswagen napriek svojmu úspornému programu Formotion trvá na svojej stratégii luxusných áut a vysokých cien, píše dnes denník Financial Times Deutschland. "Lacné auto za 6 000 až 7 000 EUR (okolo 242 000 až 282 000 Sk) nie je v Nemecku vôbec predstaviteľné. To nemôže byť ani budúcnosťou značky Volkswagen (VW)," povedal šéf Audi a člen koncernového predstavenstva VW Martin Winterkorn. Volkswagen si v minulých týždňoch vyslúžil kritiku za priveľkú koncentráciu na luxusné autá, ako Phaeton a zanedbávanie vývoja cenovo výhodných produktov.
Winterkorn vedie ako člen koncernového predstavenstva pre technický vývoj jeden zo siedmich tímov projektu Formotion, informoval dnes denník Financial Times Deutschland. Týmto programom chce VW zlepšiť výsledok koncernu do roku 2005 o štyri miliardy EUR. Ako príklad možnosti úspory spomenul Winterkorn posilnené využívanie vlastných inžinierskych kapacít. V minulosti sa priveľa vývojových objednávok zadávalo cudzím firmám. "50 % vývoja pripadá na cudzie firmy. Cieľom musí byť, urobiť 60 % sami a len 40 % zadať cudzím," povedal Winterkorn denníku. Koncernový rozpočet na vývoj predstavuje viac ako 10 miliárd EUR. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.
(1 EUR = 40,402 SKK)