
Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Tambor a reklamnej agentúry Fabrika. Tie skúmali vzťah českých spotrebiteľov k viac ako 800 značkám. Tisíc ľudí dostalo sadu otázok, ktoré sa týkali hlavných pilierov značky. "Sú nimi kvalita, vodcovské schopnosti, vnútorná energia značky a jej unikátnosť," vysvetlil vedúci výskumu Jan Polák z agentúry Tambor. Výsledné hodnotenie tak zohľadňuje všetky tieto atribúty.
U českých zákazníkov zabodovala predovšetkým značka mobilných telefónov Nokia. V prvej dvadsiatke sa objavuje desať tradičných českých značiek, ako sú Tatranky, celkovo druhé najobľúbenejšie, šumivé vína a zemiakové lupienky Bohemia alebo korenie Vitana. Štvrtá najsilnejšia je podľa ľudí značka televízie Nova. Česká televízia zostala tesne za hranicou prvej dvadsiatky.