Firma týmto krokom prispela svojím podielom do rýchlo sa rozvíjajúceho biznisu internetových vyhľadávačov. Jej verzia A9 zahŕňa technológiu vyhľadávača Google, čím umožňuje užívateľom vyhľadať v digitálnej databáze požadované knihy na predaj. Verziu vypracovala obchodná jednotka firmy Amazon - A9.com Inc. Jej výhodou je, že si dokáže zapamätať predchádzajúce vyhľadávania, pričom na web stránke existuje možnosť vytvorenia vlastných poznámok a ich uloženie. Spomínaná verzia, umiestnená na adrese www.a9.com, zahŕňa tiež lukratívne reklamné služby Google.
Vyhľadávanie sa stalo jednou z najkonkurenčnejších internetových služieb. Dominantní hráči v tejto oblasti Google a Yahoo zápalisto medzi sebou bojujú o vyšší podiel na trhu, zatiaľ čo internetová divízia Microsoftu MSN útok medzi dvoch najväčších rivalov ešte len pripravuje.
Ohrozenie pre Google však vidia niektorí analytici aj v službe ponúkanej firmou Amazon, ktorá by v dlhodobom výhľade mohla na úkor Googlu vybojovať od nej časť jej klientov. Amazon totiž od Googlu prevzal tie najlepšie nástroje a ešte viac ich vylepšil. Analytici to prirovnávajú k situácii, keď Google rovnakou metódou predstihol Yahoo a Yahoo to isté kedysi urobil službe Netscape. Zatiaľ je však predčasné povedať, akú stratégiu Amazon ďalej zvolí.
Informovala o tom agentúra Reuters.