LONDÝN 6. mája (SITA) - Rast reklamy na trhu televízie a regulačné zmeny v krajinách strednej a východnej Európy (SVE) vďaka ich vstupu do Európskej únie sú atraktívne pre mediálne spoločnosti, ktoré hľadajú príležitosti rastu bez výrazného rizika. Ako ďalej uviedla vo štvrtok medzinárodná ratingová agentúra Fitch Ratings, do televízneho trhu smeruje najviac reklamných výdavkov vo väčšine krajín SVE, pričom jeho podiel dosiahol 56,1 % v roku 2001. Tržby z reklamy rastú vyšším tempom ako globálny trh, ktorého rast v roku 2004 sa očakáva na úrovni 5,8 %.
Fitch však upozorňuje na niekoľko charakteristík trhu, ktoré naďalej negatívne ovplyvňujú kvalitu dôveryhodnosti, vrátane štruktúry holdingových spoločností, schopnosti navýšiť hotovosť a pokračujúce regulačné riziká. Vstup ôsmich krajín do EÚ by mal zvýšiť zosúladenie legislatívy v oblasti vlastníkov médií. Poľsko ovládlo 33 % trhu krajín SVE, čo v roku 2001 zodpovedalo výdavku vo výške 2,378 mil. USD
(1 USD = 32,972 SKK)