Ako agentúru Reuters informoval nemenovaný zdroj, Aliatalia touto formou predá 35% svojho kapitálu, teda časť kontrolného balíka v rukách talianskeho ministerstva financií. Ak sa spoločnosti podarí predať všetky dlhopisy a investori ich vymenia za kapitál, podiel ministerstva v Alitalii klesne zo súčasných 53% na 18%.
Podľa zdrojov dlhopis bude krytý kapitálom a ministerstvo ho nebude priamo garantovať, čo odstráni všetky pochybnosti, že ide o určitý druh štátnej záchrany. Emisia bude súčasťou aj nového podnikateľského plánu spoločnosti na roky 2002 a 2003, ktorého úlohou je pomôcť Alitalii zvládnu krízu celej leteckej dopravy po septembrových útokoch na USA.
Obsah tohto plánu však zatiaľ nebol úplne zverejnený, hoci odborníci očakávajú, že obsahuje sériu opatrení schválených tesne po teroristických útokoch, vrátane prepustenia približne 3 500 zamestnancov, vyradenia lietadiel, zrušenia niektorých liniek a predaja majetku. Podľa nemenovaných zdrojov by spoločnosť mala vďaka plánu dosiahnuť nulový stav (bez zisku aj strát) v roku 2003.
Vláda aj vedenie Alitalie opakovane zdôrazňovali naliehavosť plánu, keďže spoločnosť sa nachádza v kritickej situácii nevídaných rozmerov. Alitalia potrebuje približne tri bilióny lír, aby pokryla svoje investičné a finančné potreby a 750 miliárd lír získa zo starého vládneho rekapitalizačného balíka.
(1000 ITL = 22,247 SKK, 1 USD = 48,992 SKK)
* 1 sov