Pre rakúsku agentúru APA to uviedol šéf a. s. Volkswagen Slovakia Jozef Uhrík.
Uhrík prerokovával zodpovedajúci vzdelávací program, v rámci ktorého sa vytvoria aj nové projekty na odborných učilištiach, so slovenským ministrom financií Ivanom Miklošom.
Podiel automobilového priemyslu na slovenskej priemyselnej produkcii dosahuje v súčasnosti 25 %, podiel na exporte je dokonca až 31-%. "Hlavnou lokomotívou je tu náš podnik," zdôraznil Uhrík. Ako dodala rakúska agentúra APA, dôvodom pre vzlet automobilového priemyslu nie sú len zázraky, ale rovná 19-% daň, priaznivé podmienky pre usídlenie podnikov, zmeny v zákonodarstve pracovného času, ktoré umožnili vyššiu flexibilitu a rozdielne pracovné modely. K tomu sa ešte podľa Uhríka pridáva dobrá infraštruktúra spolu s know-how a dobrým vzdelaním slovenských pracovných síl, ako aj vysoký počet dodávateľských firiem, keď v rámci automobilovej výroby pôsobí na Slovensku 140 podnikov.
VW veľmi dobre spolupracuje s veľkým rakúskym dodávateľom závodom Magna v Grazi, ale na zapojenie menších a stredných podnikov do dodávateľského systému chýbali dopravné spojenia. "Z Bratislavy sa možno rýchlejšie dostaneme diaľnicou na Ukrajinu ako do Rakúska," kritizoval Uhrík s tým, že pri nákupe v hodnote 84 miliónov EUR ročne, čo je v prepočte asi 3,4 miliardy SKK, je to vlastne veľká škoda pre Rakúsko. VW už nemá žiadne sklady, všetko dodáva podľa potreby v súlade s metódou "just in time".
Na Slovensku je financovanie chýbajúcich zhruba 40 kilometrov diaľnice z okolia Trenčína do Žiliny už vyjasnené a v októbri sa uskutoční mimoriadne stretnutie s ministrom financií, pričom predmetom rozhovorov bude stavba ďalších úsekov diaľnic, vysvetlil Uhrík v rámci svojej funkcie prezidenta Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR. Týka sa to diaľnice východným smerom, pretože "trh už neleží v západnej, ale vo východnej Európe", dodal Uhrík.