Bratislava 10. októbra (TASR) - Zákazníci hypermarketov spoločnosti Tesco začínajú pri nákupe alkoholických nápojov pred tvrdým alkoholom preferovať víno, najmä červené odrody. Dokazuje to aj objem predaja vín, ktorý v týchto hypermarketoch medziročne vzrástol o 15 až 20 %. V ponuke Tesco Stores je 300 druhov domácich a 160 zahraničných vín. Až tri štvrtiny celkového predaja tvoria domáce vína.
Podľa informácií hovorkyne Tesco Stores, a. s., Oľgy Hrnčiarovej zákazníci nakupujú približne 40 % bielych vín, 35 % červených, 25 % šumivých a 0,5 % ružového vína. V poslednom čase rastie obľuba najmä červených vín, z nich najpredávanejším sa stala Frankovka. Najpredávanejšia značka spomedzi bielych vín je slovenský Müller Thurgau, respektíve v maďarské biele Muškát Otonel.
Aj nedávna ochutnávka vín za účasti obchodného partnera a experta na vína, ktorých si pozvala spoločnosť Tesco, potvrdila rastúci záujem o víno ako lahodný a zdraviu prospešný nápoj. Degustátori určili svojich vlastných favoritov a spomedzi 16 svetových i domácich vín sa víťazom v kategórii bielych vín stalo francúzske Chablis, ročník 2002. Prvé miesto v rebríčku hodnotenia červených vín získala spomedzi silnej konkurencie slovenská značka André, neskorý zber, taktiež ročník 2002.