Bratislava/Burgos 13. februára (TASR) - Španielsky reťazec obchodov 13 Búho ST, ponúkajúci značky alternatívnej módy Gizbo, Spoon, Biohazard a Sun-Tzu i Dasouza, plánuje prostredníctvom franchisingu preniknúť aj na Slovensko a do Českej republiky.
"Slovensko je pre nás v rámci strednej a východnej Európy strategickým trhom, na ktorý by sme chceli preniknúť a vytvoriť si tu stabilnú pozíciu," uviedla TASR Andrea Perdochová, ktorá je zodpovedná za expanziu firmy na slovenský a český trh. "Kontaktujeme sa s veľkými obchodnými centrami a malými podnikateľmi, ktorí už prevádzkujú pobočky franchisingu pre iné módne značky," doplnila.
13 Búho ST poskytuje tovar pobočkám franchisingu prostredníctvom depozitu. Toutu formou platí pobočka dodávateľovi len stanovené percento z realizovaného predaja, s možnosťou vrátiť nepredaný tovar na konci sezóny bez akýchkoľvek nákladov. Depozitné predajne sú spojené so spoločnosťou 13 Búho ST komunikačným systémom, ktorý poskytuje stálu informáciu o zásobách na sklade v jednotlivých predajniach. Všetky náklady spojené s prevádzkou obchodných priestorov, ako je prenájom či mzdy pracovníkov, znáša pobočka franchisingu.
Franchising je jednou z foriem prevádzkovania odbytu tovaru finančnou spoluúčasťou na podnikaní. To znamená, že franchising je forma podnikania, založená na vytváraní kooperačných vzťahov. Ide o odbytový systém, prostredníctvom ktorého sa predávajú výrobky, služby alebo technológie. Spočíva v úzkej a stálej spolupráci právne samostatných a finančne nezávislých podnikov.
Španielska spoločnosť 13 Búho ST sa snaží expandovať prostredníctvom franchisingových pobočiek aj vo Francúzsku, Írsku, Venezuele a Paname, ako aj na Strednom východe, kde sa pripravuje otvoriť 6 obchodov v Spojených arabských emirátoch, Libanone, Katare, Jordánsku, Jemene a Saudskej Arábii. Alternatívnu módu bude ponúkať aj v hlavnom meste Austrálie Sydney, pričom v celej krajine vytvorí ďalších 30 pobočiek.