BRATISLAVA. Finančná správa začne komunikovať elektronicky už aj smerom k daňovým subjektom. Ako ďalej informovala jej hovorkyňa Patrícia Macíková, podnikatelia, ktorí sú platiteľmi DPH, musia s finančnou správou povinne elektronicky komunikovať od januára 2014. Elektronicky začne s nimi finančná správa komunikovať od 11. januára 2016.
Platí to pre skupinu firiem, ktoré podnikajú v oblasti spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia sa nebude týkať len subjektov, ktoré musia povinne elektronicky komunikovať, ale aj tých daňových subjektov, ktoré o to finančnú správu požiadali, alebo tak urobia v budúcnosti.
Obojsmerná elektronická komunikácia daňovníka a finančnej správy umožní podľa Macíkovej vysokú úroveň personalizácie. Vytvorenie osobnej schránky a osobného účtu daňovníka výrazne zvýši podľa nej komfort daňovníka pri plnení jeho daňových povinností.
Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.