BRATISLAVA. Hospodárenie štátnych IC vlakov na linke medzi Bratislavou a Košicami nie je také zlé, ako to prezentuje minister dopravy Ján Počiatek.
Šéf štátnej Železničnej spoločnosti Pavol Gábor napísal zamestnancom list, v ktorom vysvetľuje rušenie IC vlakov. List má denník SME k dispozícii.
Podľa neho aktuálne tržby IC vlakov pokrývajú náklady prevádzky a priebežný výsledok na úrovni EBITDA. V preklade – IC vlaky sú bez úrokov z úverov a odpisov pre opotrebenie vlakového parku. v pluse.
Lepšie hospodárske výsledky majú IC vlaky od apríla, keď ZSSK zrušila šestnásť IC vlakov. Zostalo ich v prevádzke dvadsaťpäť.
„Odvtedy išla strata radikálne dolu, ale nie sme na nule a majiteľ má právo sa rozhodnúť,“ konštatoval Gábor.
Zlepšovanie čísiel
Za rok 2015 firma očakáva, že štátne IC vlaky skončia v strate – po zaúčtovaní všetkých položiek – na úrovni 1,2 milióna eur.
Gábor hovorí, že väčšinu z tejto straty vlaky vyrobili práve za prvé tri mesiace tohto roka. Výsledok za tento rok bude približne rovnaký ako vlani. Vtedy skončili v mínuse 1,15 milióna eur. Ich strata sa však každoročne znižovala.