BRATISLAVA. V bratislavskom závode automobilky Volkswagen Slovakia položili základný kameň novej montážnej haly, v ktorej sa bude montovať Porsche Cayenne.
Investíciu za viac ako 300 miliónov eur označil premiér Robert Fico (Smer) za ďalšie palivo do dobre rozbehnutého motora slovenskej ekonomiky.
"Výstavba montážnej haly nie je posledným projektom, na ktorom Volkswagen chce pracovať. Očakávame aj od ďalších výrobcov áut na Slovensku, že budú touto cestou pokračovať. Rovnako očakávame prudký rozvoj subdodávateľskej siete pre automobilový priemysel. Ide o ďalšie významné palivo do motora slovenskej ekonomiky," uviedol Fico na brífingu.
Dôležitý segment
Ako upozornil, výroba automobilov predstavuje asi 45 percent celej priemyselnej produkcie na Slovensku.
"V automobilovom priemysle priamo pracuje 80-tisíc ľudí a pozitívne sa dotýka táto práca až 200-tisíc ľudí. My sme prekročili magickú hranicu jedného milióna áut ročne, na hlavu sme číslo jedna vo svete a keď k tomu prirátame aj štvrtého automobilového výrobcu, ktorý prichádza, budeme dominantnou veľmocou vo výrobe áut," zdôraznil premiér.
Nová montážna hala bude mať rozlohu okolo 90-tisíc štvorcových metrov a celý závod sa tak rozšíri na viac ako dva milióny m2. Bude tu pracovať 400 zamestnancov na jednu zmenu. Začiatok výroby je plánovaný na koniec roka 2017.
Predseda predstavenstva VW SK Albrecht Reimold pripomenul, že tento rok firma spustila výrobu v novej karosárni Audi Q7 a položila základný kameň karosárne Porsche.
"Tieto investičné míľniky patria medzi najväčšie úspechy v histórii Volkswagenu Slovakia. Nohu z plynu nespúšťame ani teraz. Neustále budujeme, rastieme a čelíme novým výzvam," zdôraznil. Spoločnosť oslávi na budúci rok 25. výročie pôsobenia v SR.
Jeden z najväčších zamestnávateľov
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako štyri milióny vozidiel. Patrí k najväčším zamestnávateľom, exportérom a investorom v krajine. Zamestnáva viac ako 9900 ľudí.
V bratislavskom závode vyrába automobily viacerých značiek, karosérie a prevodovky, v Martine komponenty pre prevodovky, v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska a v Stupave produkuje zariadenia používané pri výrobe vozidiel.