SME

RegioJet na hlavnej trati nevyužíva všetky objednané vlaky

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Súkromný dopravca RegioJet na hlavnej domácej železničnej trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc nepoužíva všetky objednané vlaky.

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje naďalej iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade troch rezervovaných, ale nevyužívaných párov vlakov, požiadal Železnice Slovenskej republiky o ich vedenie až dňom vyhlásenia bez uvedenia konkrétneho dátumu.

Zároveň požiadal zvýšiť v používaných vlakoch počet vozňov zo šesť na trinásť. O tejto požiadavke vzhľadom na dĺžku nástupíšť na železničných staniciach bude štátny správca železničnej infraštruktúry s prepravcom ešte rokovať.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudnú vlaky

"Budeme aktívne sledovať situáciu po navýšení počtu vozňov, ktoré aktuálne vypravujeme v čase špičiek, a pokiaľ vznikne potreba na zavedenie ďalších spojov, budeme na to schopní tiež reagovať," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

"Ale najprv treba začať v januári prevádzku s posilnenými súpravami, vyhodnotiť ju, sledovať záujem a potom rozhodnúť o ďalších krokoch," uviedol. O využívaní zvyšných rezervovaných párov vlakov zatiaľ spoločnosť neuvažuje.

Upravia grafikon?

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký upozornil, že štátne vlaky budú musieť v staniciach aj viac ako dvadsať minút čakať na vlak, ktorý v podstate nepôjde.

"Toto tu doteraz nebolo. Ak si Železničná spoločnosť Slovensko objednala trasy vlakov, tak ich od prvého dňa prevádzkovala. Budeme sledovať, ako na to zareaguje správca železničnej infraštruktúry a či upraví grafikon, ak RegioJet nezačne vlaky využívať," povedal Cenký.

SkryťVypnúť reklamu

Hrozil rušením

Súkromný prepravca hrozil zrušením svojich žltých komerčných vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Mal výhrady k financovaniu IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Po tom, čo tá nedávno oznámila, že zastaví prevádzku svojich IC vlakov pre stratu 18. januára 2016, RegioJet zmenil postoj.

Svoje vlaky chce posilniť na trinásť vozňov, čím sa kapacita jednej súpravy zvýši na sedemsto miest. Je to dvojnásobne viac oproti celkovej súčasnej kapacite IC vlakov ZSSK a RegioJet premávajúcich z Bratislavy do Košíc a späť.

"RegioJet začína s postupným posilňovaním súprav a navyšovaním kapacity už teraz. Aktuálne sa šesťvozňové súpravy predĺžia na sedem vozňov, to by malo nastať ešte pred Vianocami," priblížil Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Vystúpia ľudia z áut?

Kapacita vlakov sa tak zvýši na 380 miest na sedenie a budú v nich nové vozne Astra. Prepravca chce získať nových cestujúcich najmä z osobných automobilov.

Na trase z Prahy cez Žilinu do Košíc a späť prevádzkuje RegioJet ďalšie dva páry vlakov denne. Na úseku medzi Žilinou a Košicami tak jazdí päť párov žltých vlakov v každom smere.

"Takto sme prevádzku upravili a oznámili v novembri vzhľadom na vtedajšiu situáciu na dopravnom trhu a zámer ďalej aktivity na Slovensku nerozvíjať," pripomenul Ondrůj.

Situácia sa zmenila vyhlásením ZSSK o zastavení jej IC vlakov a RegioJet zareagoval tým, že svoje služby bude ďalej rozvíjať.

Nástup do dlhších vlakov s trinástimi vozňami by podľa spoločnosti nemal byť problém. "Dlhé súpravy na Slovensko vyjdú už tento týždeň na medzinárodných linkách z Prahy do Košíc a aj skôr jazdili také dlhé vlaky v rámci Československa. Pokiaľ je perón kratší, než je dĺžka súpravy, nástup a výstup riadi personál z tých vozňov a cez tie vozne, ktoré stoja pri peróne, aby bola zaručená stopercentná bezpečnosť," dodal Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 644
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 438
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 322
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 032
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 823
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 654
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 981
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 578
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 207
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 223
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 670
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 715
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 594
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 654
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 981
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 578
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 207
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 223
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 670
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 715
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 594
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu