SME

RegioJet na hlavnej trati nevyužíva všetky objednané vlaky

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Súkromný dopravca RegioJet na hlavnej domácej železničnej trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc nepoužíva všetky objednané vlaky.

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje naďalej iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

V prípade troch rezervovaných, ale nevyužívaných párov vlakov, požiadal Železnice Slovenskej republiky o ich vedenie až dňom vyhlásenia bez uvedenia konkrétneho dátumu.

Zároveň požiadal zvýšiť v používaných vlakoch počet vozňov zo šesť na trinásť. O tejto požiadavke vzhľadom na dĺžku nástupíšť na železničných staniciach bude štátny správca železničnej infraštruktúry s prepravcom ešte rokovať.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudnú vlaky

"Budeme aktívne sledovať situáciu po navýšení počtu vozňov, ktoré aktuálne vypravujeme v čase špičiek, a pokiaľ vznikne potreba na zavedenie ďalších spojov, budeme na to schopní tiež reagovať," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

"Ale najprv treba začať v januári prevádzku s posilnenými súpravami, vyhodnotiť ju, sledovať záujem a potom rozhodnúť o ďalších krokoch," uviedol. O využívaní zvyšných rezervovaných párov vlakov zatiaľ spoločnosť neuvažuje.

Upravia grafikon?

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký upozornil, že štátne vlaky budú musieť v staniciach aj viac ako dvadsať minút čakať na vlak, ktorý v podstate nepôjde.

"Toto tu doteraz nebolo. Ak si Železničná spoločnosť Slovensko objednala trasy vlakov, tak ich od prvého dňa prevádzkovala. Budeme sledovať, ako na to zareaguje správca železničnej infraštruktúry a či upraví grafikon, ak RegioJet nezačne vlaky využívať," povedal Cenký.

SkryťVypnúť reklamu

Hrozil rušením

Súkromný prepravca hrozil zrušením svojich žltých komerčných vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Mal výhrady k financovaniu IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Po tom, čo tá nedávno oznámila, že zastaví prevádzku svojich IC vlakov pre stratu 18. januára 2016, RegioJet zmenil postoj.

Svoje vlaky chce posilniť na trinásť vozňov, čím sa kapacita jednej súpravy zvýši na sedemsto miest. Je to dvojnásobne viac oproti celkovej súčasnej kapacite IC vlakov ZSSK a RegioJet premávajúcich z Bratislavy do Košíc a späť.

"RegioJet začína s postupným posilňovaním súprav a navyšovaním kapacity už teraz. Aktuálne sa šesťvozňové súpravy predĺžia na sedem vozňov, to by malo nastať ešte pred Vianocami," priblížil Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Vystúpia ľudia z áut?

Kapacita vlakov sa tak zvýši na 380 miest na sedenie a budú v nich nové vozne Astra. Prepravca chce získať nových cestujúcich najmä z osobných automobilov.

Na trase z Prahy cez Žilinu do Košíc a späť prevádzkuje RegioJet ďalšie dva páry vlakov denne. Na úseku medzi Žilinou a Košicami tak jazdí päť párov žltých vlakov v každom smere.

"Takto sme prevádzku upravili a oznámili v novembri vzhľadom na vtedajšiu situáciu na dopravnom trhu a zámer ďalej aktivity na Slovensku nerozvíjať," pripomenul Ondrůj.

Situácia sa zmenila vyhlásením ZSSK o zastavení jej IC vlakov a RegioJet zareagoval tým, že svoje služby bude ďalej rozvíjať.

Nástup do dlhších vlakov s trinástimi vozňami by podľa spoločnosti nemal byť problém. "Dlhé súpravy na Slovensko vyjdú už tento týždeň na medzinárodných linkách z Prahy do Košíc a aj skôr jazdili také dlhé vlaky v rámci Československa. Pokiaľ je perón kratší, než je dĺžka súpravy, nástup a výstup riadi personál z tých vozňov a cez tie vozne, ktoré stoja pri peróne, aby bola zaručená stopercentná bezpečnosť," dodal Ondrůj.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (15. 5. 2025)
USD 1.121
AUD 1.734
CZK 24.928
JPY 164.010
CAD 1.563
GBP 0.842
HUF 404.200
PLN 4.243
CHF 0.939
SEK 10.854

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 383
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 377
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 958
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 659
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 158
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 043
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 043
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 1 963
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 796
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 175
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 644
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 533
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 069
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 7 411
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 139
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 909
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 796
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 175
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 644
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 533
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 069
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 7 411
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 139
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 909
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťZatvoriť reklamu