LONDÝN. Britský maloobchodný reťazec Marks & Spencer (M&S), ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, otvoril tento týždeň svoj prvý obchod v Pekingu.
Je to súčasť jeho novej stratégie, v rámci ktorej sa chce M&S sústrediť na tzv. vlajkové obchody vo veľkých mestách a rozšíriť tiež predaj cez internet, aby zastavil pokles globálnych tržieb. Informovala o tom agentúra Reuters.
Najväčší maloobchodný predajca odevov v Británii so 131-ročnou históriou, ktorý okrem oblečenia ponúka aj bytové doplnky a lahôdky, tak otvoril nový obchod v pekinskom nákupnom centre The Place. Dúfa, že sa mu podarí dosiahnuť v novom obchode dobré výsledky vďaka popularite britských produktov v Číne aj napriek spomaľovaniu tamojšej ekonomiky.
M&S už má približne 10 predajní v regióne Šanghaj a ďalšie v autonómnej metropole Hongkong, kde však zápasí s problémami. Dôvodom sú demonštrácie. Teraz k nim pribudol aj obchod priamo v Pekingu.
Britský reťazec trápia klesajúce globálne tržby. Za 1. polrok obchodného roka 2015/16, teda za šesť mesiacov do konca septembra, sa opäť znížili, a to o 5,1 % na 507 miliónov libier (697,71 milióna eur). Ale v tzv. veľkej Číne jeho predaj vzrástol, aj keď presné čísla reťazec neuviedol.