BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) predpokladá na dodávku štrnástich podvozkov pre nové vlaky vynaložiť predbežne 3,38 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (4,06 mil. eur vrátane dane).
Ide o predné a zadné hnané podvozky pre poschodové vozne elektrického vlaku a vlaku Push-Pull, ako aj hnacie a hnané podvozky pre dieselmotorový vlak.
Ako vyplýva z rokovacieho konania so zverejnením, zákazka je rozdelená na tri časti s trvaním dvanásť, štrnásť a osemnásť mesiacov. Podvozky majú byť dodané pre tri druhy vlakov s domovskými stanicami v Žiline, Nových Zámkoch a Humennom. Lehota na predkladanie ponúk je 15. januára.
Štátny osobný vlakový dopravca zároveň za opravy elektrických točivých strojov plánuje za dva roky zaplatiť predbežne 4,73 mil. eur bez dane (5,68 mil. eur s daňou).
Vyhlásená verejná súťaž je rozdelená na trinásť častí, pričom železničiari plánujú uzavrieť rámcovú dohodu s piatimi uchádzačmi. Opravy sa budú týkať rôznych typov trakčných motorov, alternátorov, motorgenerátorov, budičov a generátorov.
Uchádzači môžu predkladať ponuky do 11. januára 2016, rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe troch kritérií. Cena za opravu elektrického točivého stroja má najvyššiu relatívnu váhu, a to 90 bodov.
Nákup nikel-kadmiových batérií, ich častí a komponentov za dva roky môže podľa predpokladov ZSSK stáť 2,6 mil. eur bez dane (3,12 mil. eur s daňou). Osobný dopravca chce po vyhodnotení vyhlásenej verejnej súťaže uzavrieť rámcovú dohodu s troma uchádzačmi. Lehota na predkladanie ponúk je 12. januára 2016. Vo všetkých troch prípadoch majú dodávatelia vzísť z následnej elektronickej aukcie.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.