TOKIO. Toyota tento rok s najväčšou pravdepodobnosťou obháji post najväčšej svetovej automobilky z hľadiska predaja. Informovala o tom agentúra Reuters.
Japonský koncern za prvých 11 mesiacov predal po celom svete 9,21 milióna vozidiel, uviedol v piatok 25. decembra manažment Toyoty.
To je síce o 1 percento menej ako v rovnakom období vlani, ale výrazne nad predajnými číslami najväčšieho konkurenta Volkswagenu.
Odbyt nemeckého koncernu, ktorý bojuje s dôsledkami emisného škandálu, od januára do konca novembra 2015 predstavoval 9,10 milióna áut, čo je o 1,7 percenta menej ako pred rokom.
Toyota je opäť globálnym lídrom od júla. V septembri vypukol škandál týkajúci sa manipulácie Volkswagenu s emisiami. Táto kauza stála miesto bývalého šéfa VW Martina Winterkorna.
Jeho nástupca Matthias Müller zmenil priority automobilky, jej hlavným cieľom sa stal trvalý kvalitatívny rast namiesto boja o prvé miesto v odvetví.