SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Cargo predčilo očakávania, jeho strata sa vyšplhá na šesť miliónov

Zamestnanci sa nemusia báť, firma neplánuje prepúšťanie. Priemerná mzda sa tu hýbe okolo 900 eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) predpokladá v tomto roku stratu vo výške 5,8 mil. eur.

"Vzhľadom na doterajší vývoj spoločnosť očakáva výrazne lepší výsledok ako bol plán. Výsledok ešte bude ovplyvnený výkonmi za mesiac december, ako aj uzávierkovými operáciami," informoval hovorca štátneho nákladného vlakového dopravcu Martin Halanda. Spoločnosť v roku 2014 vykázala stratu v objeme 5,5 mil. eur.

Ušetrili na prevádzkových nákladoch

Hospodárenie ZSSK Cargo sa v tomto roku podľa firmy vyvíjalo priaznivo. Za jedenásť mesiacov roka dosiahla zisk 3,1 mil. eur. Dosiahnutý hospodársky výsledok je lepší voči plánu.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavný vplyv na dosiahnutie priaznivého výsledku mali nižšie prevádzkové náklady - nižšie platené nájomné z dôvodu časového posunu transakcie predaja a spätného prenájmu vozňov v dcérskej spoločnosti Cargo Wagon, a. s.

"Vyššie úspory nákladov voči plánu boli aj v nákladoch na trakčnú elektrickú energiu, naftu a opravy, čo súviselo predovšetkým s pozitívnym vývojom jednotkových cien, ale aj poklesom prepravy. Prevádzkové výnosy sa nevyvíjali priaznivo, voči plánu sú nižšie o 5,2 mil. eur (o 2 %)," uviedol Halanda.

Výpadky tržieb z prepravy boli aspoň čiastočne kryté jednorazovými tržbami z predaja majetku a vyššími tržbami z opravárenstva.

Prepravili menej ton

ZSSK Cargo prepravila za jedenásť mesiacov roka 32,18 mil. ton tovarov. Medziročne je to o 728 tis. ton, resp. o 2,2 % menej, oproti plánu to znamená pokles o 1,59 mil. ton, alebo o 4,7 %.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná prepravná vzdialenosť sa zvýšila na 196,9 kilometra, v rovnakom období vlaňajška to bolo 191,5 km a plán počítal so 192,6 km.

"Najvýznamnejšie nárasty oproti plánu eviduje spoločnosť v prepravách stavebnín a chémie. Výrazné poklesy zaznamenáva ZSSK Cargo v komoditách železná ruda, uhlie, kovy, drevo a v intermodálnej preprave," priblížil Halanda.

V polovici decembra bolo podľa neho veľmi ťažké odhadnúť celkový objem prepravy za rok 2015. Až nasledujúce obdobie ukáže, či sa naplnia predpoklady o výraznom znížení dovozu vstupných surovín pre oceliarne.

Plán na budúci rok je otázny

Podnikateľský plán spoločnosti pre rok 2016 je momentálne v schvaľovacom konaní v orgánoch spoločnosti.

"Kým nebude schválený akcionárom, nebudeme k nemu poskytovať bližšie informácie. Hlavným očakávaním spoločnosti je pokračovať v nastúpenom trende stabilizácie firmy, v efektívnejšom nastavovaní procesov a v snahe udržania prepravných výkonov a získania opätovne vybraných prepráv," dodal Halanda.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe prehľadu hospodárenia podnikov štátnej správy by mala ZSSK Cargo v budúcom roku plánovať stratu 4,3 mil. eur.

Zamestnanci sa nemusia báť

ZSSK Cargo má 6 030 zamestnancov, do konca roka ani v budúcom neplánuje prepúšťanie.

Odchádzajúcich zamestnancov postupne nahrádza, v budúcom roku by mal ich stav dosiahnuť zhruba šesťtisíc. Bude to závisieť od zabezpečovania výkonov.

Priemerná mzda zamestnancov firmy je 890 eur a od začiatku roka sa zvýšila o necelé 2 %. V budúcom roku by sa na základe kolektívnej zmluvy mala zvýšiť o ďalšie 2 %.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc.

Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 5. 2022)
USD 1.054
AUD 1.499
CZK 24.712
JPY 136.320
CAD 1.352
GBP 0.844
HUF 386.300
PLN 4.649
CHF 1.046
SEK 10.439

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 502
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 979
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 433
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 542
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 867
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 395
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 195

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 425
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 054
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 638
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 649
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 119
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 756
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 635
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Predseda Združenia miest a obcí Slovenska Branislav Tréger

Mestá a obce reaguje na návrhy z dielne rezortu financií.


TASR 2 h
Moskovské Červené námestie.

Riziko platobnej neschopnosti Ruska sa prudko zvýšilo.


TASR 2 h
Minister financií Igor Matovič.

Suma daňového bonusu a výška prídavku na dieťa sa majú zvýšiť.


TASR 2 h
Analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) Martin Vlachynský.

Matovičov nápad je pokračovaním snáh financovať sociálne balíčky.


Martin Vlachynský 3 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 425
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 054
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 638
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 394
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 649
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 119
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 756
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 635
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu