BRATISLAVA. Slovenská sporiteľňa zaznamenala v posledných dňoch útoky na svojich klientov.
Podvodníci sa podľa hovorkyne banky Marty Cesnakovej snažia získať prístupové heslá k internetbankingu klientov prostredníctvom podvodných e-mailov.
Klient sa môže dať oklamať, ak si e-mail poriadne nepozrie. Podvodník ho pošle napríklad s predmetom "Aktualizácia účtu - Slovenská sporiteľňa", odoslaný je však z adresy, ktorá nepatrí sporiteľni.
Celá správa je okrem toho podľa Cesnakovej v slovenskom jazyku, avšak s mnohými gramaticko-štylistickými chybami.
Vylákať sa od klientov snažia podvodníci heslá aj prostredníctvom falošných webstránok.
"Ide o niekoľko falošných webstránok, ktoré vzbudzujú dojem, že ide o skutočnú stránku internetbankingu sporiteľne. Pri pohľade do adresného riadku je však zrejmé, že ide o podvodnú adresu," hovorí Cesnaková.
Nedávno podobný útok na svojich klientov zaznamenala aj Tatra banka.
Nová vlna útokov na klientov Tatra banky: Podvodníci chceli získať ich údaje ČítajtePodvodnú e-mailovú správu nedostali iba klienti banky, ale rôzni ľudia či firmy. „Útočník by totiž musel priamo zaútočiť na Tatra banku na to, aby zistil, s akými e-mailovými adresami s bankou komunikujú jej klienti,“ vysvetlila v minulosti hovorkyňa bezpečnostnej IT spoločnosti ESET Zuzana Hošalová.