DETROIT. Nemecká spoločnosť BMW v uplynulom roku zostala svetovou jednotkou na trhu luxusných automobilov. Predaje značky BMW vlani posilnili o 5,2 % na 1,91 mil áut.
Motorom rastu bol dopyt po športovo-úžitkových vozidlách (SUV). Informoval o tom v pondelok generálny riaditeľ spoločnosti Harald Krüger. Svoju pozíciu BMW obhájil 11. rok v rade.
Svetová dvojka Mercedes-Benz vlani predala 1,87 mil. áut, čo bolo o 13,4 % viac ako v predchádzajúcom roku. Spoločnosť Audi zvýšila predaje o 3,6 % na 1,80 mil. vozidiel. Automobilku, ktorá patrí do skupiny Volkswagen, vlani zasiahol škandál s falšovaním emisných testov.
V roku 2014 BMW predala 1,81 mil. vozidiel svojej vlajkovej značky. Globálnou dvojkou v segmente luxusných áut bola Audi s počtom 1,74 mil. predaných vozidiel. Na treťom mieste sa predvlani umiestnil Mercedes-Benz, ktorý zákazníkom dodal 1,65 mil. áut.