BRATISLAVA. Chcela vyhrať peniaze, namiesto toho písala reklamácie. Nitrančanka Soňa si pred niekoľkými týždňami kúpila cereálie, ktoré na obale sľubovali výhru.
Až doma si všimla, že súťaž sa skončila pred polrokom. Cítila sa podvedená, preto napísala výrobcovi aj predajcovi.
„Chcela som vedieť, či považujú za etické ponúkať súťažný tovar niekoľko mesiacov po skončení súťaže,“ vraví Soňa.
Odpoveď ju nepotešila, nikto si nechcel priznať vinu. „Výrobca tvrdil, že neovplyvní predaj jeho tovaru a chyba je v obchodníkovi, ktorý má nízky obrat tovaru,“ hovorí.
Predávajúci zase argumentoval, že predáva iba to, čo mu výrobca dodá.
Snažia sa plánovať
Sonina skúsenosť nie je ojedinelá, staré súťaže sa na výrobkoch objavujú pravidelne. A ľudia, bez toho, aby si skontrolovali ich platnosť, si ich za vidinou výhry kupujú.
Výrobcovia tvrdia, že sa tomu snažia predchádzať, potvrdila napríklad Kamila Toušková, korporátna manažérka spoločnosti Danone.
„Ak máme na obale prezentovanú súťaž, snažíme sa presne naplánovať množstvo predaných výrobkov a s tým súvisiaci počet obalov,“ vraví.
Zároveň vždy na obale, webovej stránke či letáku, kde sa o súťaži píše, uvádzajú, odkedy a dokedy trvá.