SME

O rýchliky z Bratislavy do Banskej Bystrice je osem záujemcov

Víťaz by mal zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Do užšej súťaže ministerstva dopravy na prevádzku dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou sa podľa neoficiálnych informácií prihlásilo osem záujemcov.

Podanie žiadosti o účasť v tendri, vrátane potrebných dokladov pre splnenie podmienok, zatiaľ potvrdili štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s. (ČD). Ministerstvo dopravy bude v tejto fáze súťaže vyhodnocovať, či záujemcovia spĺňajú podmienky účasti. Termín na podanie žiadosti o účasť v súťaži uplynul v piatok.

SkryťVypnúť reklamu

Desať rokov

Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne.

Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb.

Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verené obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnili podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

"Keďže ide o prvú skutočnú súťaž na takúto službu, dnes nie je možné hovoriť o tom, aká cena vzíde zo súťaže. Veríme, že práve transparentná súťaž vygeneruje najlepšie podmienky pre štát aj cestujúcu verejnosť," informoval v piatok agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

"Samozrejme, budeme postupovať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní a so zachovaním maximálnej transparentnosti," dodal. Ministerstvo zatiaľ nevie, ako dlho bude trvať vyhodnotenie a prípadné vysvetľovanie žiadostí o účasť.

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.

"Železničná spoločnosť Slovensko sa prihlásila do užšej súťaže a predložila požadované doklady pre splnenie podmienok účasti v rámci kvalifikačného kola," potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.

SkryťVypnúť reklamu

"ZSSK predloží výslednú ponuku v závislosti od toho, akú špecifikáciu predmetu zákazky, kritériá a podmienky zverejní ministerstvo dopravy až v nasledujúcej výzve na predkladanie ponúk," doplnila. Vedúci tlačového oddelenia Českých dráh Radek Joklík tiež potvrdil, že požiadali o účasť v súťaži.

RegioJet: Očakávame férovú súťaž

O účasť v súťaži sa zaujíma aj RegioJet a očakáva transparentnú a férovú súťaž. "Plánujeme predložiť ponuku, ktorá prinesie výrazný rast kvality služieb pre cestujúcich, moderné vozidla a služby, úspory z hľadiska dotácií a ďalšie benefity pre cestujúcich na tejto trase. Vyhlásenie súťaže na vlaky na trase Bratislava - Banská Bystrica od začiatku podporujeme. Je to výhodné ako pre cestujúcich a daňových poplatníkov, tak pre rozvoj železnice na Slovensku," uviedol hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

V súťaži sa chce zúčastniť aj Arriva, keďže má záujem o vstup do železničnej dopravy. "Máme dostatok skúseností a technického a i finančného zázemia, aby sme mohli v prípade úspechu poskytovať cestujúcim na Slovensku okrem autobusovej dopravy aj bezpečnú a spoľahlivú dopravu vlakmi," informoval agentúru SITA generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan. Arriva je súčasťou nemeckej spoločnosti Deutsche Bahn.

Nakoľko podrobné súťažné podmienky dostanú až uchádzači, ktorí sa kvalifikujú, o cene zatiaľ nevedel odpovedať konkrétnejšie. "Vo všeobecnosti sa cena za služby verejnej dopravy odvíja od rozsahu objednaných výkonov, ako aj od požadovanej kvality služieb a vozidlového parku, ktorý sa na výkon objednanej služby použije.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto detaily však budú zverejnené až v ďalšej fáze verejného obstarávania," doplnil Ivan. Arriva má v prípade úspechu pripravených viacero alternatív pre objednávateľa aj cestujúcich.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (15. 5. 2025)
USD 1.121
AUD 1.734
CZK 24.928
JPY 164.010
CAD 1.563
GBP 0.842
HUF 404.200
PLN 4.243
CHF 0.939
SEK 10.854

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 404
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 378
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 958
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 661
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 165
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 043
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 041
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 1 953
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 796
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 175
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 644
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 533
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 069
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 7 411
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 139
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 909
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 796
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 175
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 644
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 533
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 069
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 7 411
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 139
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 909
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťZatvoriť reklamu