Rozvoj bratislavského letiska je možný, naráža však na svoje limity, vraví v rozhovore pre SME generálny riaditeľ Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave IVAN TRHLÍK.
Jedným zo záujemcov o vstup do Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave má byť podľa informácii SMEčínska spoločnosť Hainai Airlines. Rokuje letisko s touto spoločnosťou?
"Nie. Nikto nás z čínskej strany nekontaktoval. Je to správa, ktorú som zachytil len v médiách."
Premiér Robert Fico však skonštatoval, že štát rokuje s čínskym investorom ohľadom bratislavského letiska. O koho konkrétne ide, nešpecifikoval.
"Štát je stopercentným akcionárom letiska. Je možné, že rokuje. Žiadnu vedomosť o tom nemám a nás ani k žiadnym konzultáciám nepribral. Bohužiaľ, inú odpoveď vám k tomu dať nemôžem."
Ministerstvo dopravy si však dalo vypracovať analýzu od spoločnosti Deloitte. Poznáte výsledky tejto analýzy?
"Viem o tejto analýze. Rezort dopravy si ju dal vypracovať ešte na základe uznesenia vlády, ktorá bola pred vládou Roberta Fica. Nie som však s ňou oboznámený. Ide o vec, ku ktorej pristupujem ako manažér štátnej firmy. Ak bude chcieť niekto počuť môj názor, vyslovím ho."
Aký je teda váš názor?
"Môj názor je taký, že rozvoj bratislavského letiska štátom je možný, avšak naráža na svoje limity. Bez veľkých investícií v budúcnosti to ale nepôjde. V prípade ďalšieho fungovania letiska máme na výber len z pár možností."
O akých možnostiach sa teda rozprávame?
"Ide o tri možnosti, ktoré teoreticky prichádzajú do úvahy. Buď ostane v rukách štátu, alebo prizve strategického partnera a budú sa na rozvoji letiska podieľať spoločne, alebo spomínaný strategický partner bude letisko rozvíjať po svojom."
Ktorú z týchto možností by ste preferovali vy?
"Pre mňa by bol najoptimálnejší variant spolupráca so strategickým partnerom, ktorý by robil rozvoj letiska na priľahlých pozemkoch.
Na druhej strane, ak niekto do niečoho investuje, bude za to niečo chcieť. Ide o legitímne očakávanie".