SME

ZSSK môže dať za údržbu koľajových vozidiel 8 miliónov eur

Železničná spoločnosť Slovensko zadala vykonávanie údržby a opráv koľajových vozidiel partnerskej Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) plánuje za údržbu a opravy železničných koľajových vozidiel v partnerskej spoločnosti uhradiť maximálne 7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (8,4 mil. eur vrátane dane).

Vyberali potichu

Štátny osobný vlakový dopravca zadal poskytovanie služieb zameraných na vykonávanie nižších stupňov údržby štátnemu nákladnému prepravcovi Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo).

Ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, použil rokovacie konanie bez zverejnenia, a to z technických dôvodov. Predpokladaná cena zákazky bola 7 mil. eur bez dane.

SkryťVypnúť reklamu

ZSSK si v súčasnosti zabezpečuje údržbu železničných koľajových vozidiel na vlastných pracoviskách okrem pracovísk, ktoré ostali v pôsobnosti ZSSK Cargo.

Údržba na pracoviskách nákladného dopravcu tvorí minoritnú časť celkového objemu vykonávanej údržby.

Jediná spoločnosť

"ZSSK Cargo je jediná spoločnosť, ktorá disponuje potrebným technickým, technologickým, personálnym a dokumentačným vybavením pre zabezpečenie požadovaného rozsahu pre celé portfólio železničných koľajových vozidiel ZSSK. Vzhľadom na rovnaké zameranie činností opráv železničných koľajových vozidiel a rozmiestnenie opravárenských základní je ZSSK Cargo jediný možný dodávateľ," oznámila ZSSK.

Ako dodala, ZSSK Cargo zároveň dokáže realizovať celý proces údržby a opráv v požadovanom rozsahu a množstve, v požadovaných miestach plnenia s prístupom na dopravné koľaje a je schopná poskytovať plnenie v reálnom čase, bez zbytočného oneskorenia a plne podľa potrieb ZSSK.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu, má základné imanie 212,441 mil. eur.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla ako nákladný dopravca začiatkom roka 2005. Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur.

Ide o dve z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Akcionárom oboch spoločností je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (30. 4. 2025)
USD 1.137
AUD 1.775
CZK 24.922
JPY 162.280
CAD 1.575
GBP 0.850
HUF 404.040
PLN 4.271
CHF 0.939
SEK 10.962

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 302
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 722
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 918
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 926
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 569
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 646
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 940
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Jadrová elektráreň Dukovany.

Vláda schválila spôsob financovania dostavby projektu.


TASR
Európsky komisár Maroš Šefčovič.

Únia je podľa eurokomisára pripravená chrániť svoje záujmy.


TASR
Čínsky minister zahraničných vecí Wang I.

Odpoveď na obchodnú vojnu je jasná a rozhodná, tvrdí Čína.


TASR
Grónsko.

Plánuje preskúmať investičné príležitosti.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 302
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 722
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 918
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 926
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 569
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 646
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 940
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu