SME

RegioJet chce vyhodnocovať svoje spoje, dáva si na to dva mesiace

Vagóny, ktoré pribudli po zrušení štátnych IC-čiek, zatiaľ postačujú na prepravenie cestujúcich.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet chce prevádzku svojich kapacitne posilnených vlakov medzi Bratislavou a Košicami sledovať a analyzovať asi jeden a pol až dva mesiace.

Záujem o spojenia a prevádzku plánuje vyhodnotiť v marci a potom by mal rozhodnúť o podmienkach ďalšieho fungovania vlakov.

"Na základe rýchlej spätnej väzby a monitoringu z prvého týždňa prevádzky posilnených súprav je zrejmé, že miest v nich je počas týždňa dostatok, aby zatiaľ uspokojili záujem väčšiny cestujúcich," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

V celom uplynulom týždni boli podľa súkromného prepravcu vypredané asi len štyri zo 42 jeho spojov jazdiacich z Bratislavy do Košíc a späť. Spoločnosť vypravuje na tejto trase denne tri páry žltých vlakov, teda spolu šesť spojov.

Nahradil IC-čka

RegioJet zvýšil kapacitu svojich vlakov na hlavnej domácej železničnej trati zo šesť na desať vozňov v nedeľu 17. januára.

V troch pároch vlakov premávajúcich medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska je tak celková kapacita zhruba 2 900 miest na sedenie. Predstavuje to takmer päťsto miest na jeden vlak.

Súčasťou desaťvozňových súprav je znovu reštauračný vozeň. V prvý deň zvýšenia kapacity išlo vlakmi RegioJet medzi Bratislavou a Košicami 3 058 cestujúcich, týždeň predtým 2 581. V prvých troch dňoch po posilnení spojov 18. - 20. januára ich bolo 2 750, 2 748 a 2 655.

SkryťVypnúť reklamu

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zastavila prevádzku svojich stratových InterCity (IC) vlakov 17. januára.

RegioJet vlani začiatkom decembra po oznámení ZSSK o zrušení jej IC vlakov vyhlásil, že sa pripravuje na prevádzku vlakov s trinástimi vozňami na trase Bratislava - Košice.

Ich kapacitu sľuboval viac než zdvojnásobiť oproti tomu, čo dovtedy ponúkali komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy.

Chcel získať čo najviac ľudí

RegioJet plánoval nasadiť vlaky s kapacitou vyše sedemsto miest na sedenie. Pôvodne uvažoval aj zdvojnásobiť počet párov vlakov z troch na šesť. Tieto predstavy doteraz neuskutočnil.

"RegioJet je pripravený nasadzovať až trinásťvozňové súpravy, najmä v prepravných špičkách. Uvítali by sme to hlavne v piatok a v nedeľu, kedy určite najmenej pri dvoch spojoch existuje záujem, ktorý by túto kapacitu využil," uviedol Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ sa podľa neho stále nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z desiatej koľaje na treťom nástupišti v Bratislave na Hlavnej stanici. Z uvedenej koľaje odchádza rýchlik ZSSK dvadsať minút po odchode vlaku RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky sa podľa RegioJet zatiaľ so ZSSK nedohodli na tom, aby bol tento rýchlik pristavený až po odchode ich vlaku.

"Stále by zostalo dostačujúcich pätnásť minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich. Napríklad, v Prahe na Hlavnom nádraží majú cestujúci na nástup do dvanásť - trinásťvozňovej súpravy nočného spoja RegioJet do Košíc osem až desať minút a je to celkom postačujúce," upozornil Ondrůj. Tento čas je podľa neho rovnaký aj u iných dopravcov.

Problém v Bratislave

"Rovnako na ďalších veľkých európskych staniciach, napríklad Berlín Hauptbahnhof, využívajú vlaky k nástupu päť až desať minút. Je paradox, že v Bratislave je jediná taká koľaj, ktorú nie je možné z dôvodu odstavenia inej súpravy využiť a takto je obmedzená kapacita celej dopravy na najkľúčovejšej trase Bratislava - Košice," dodal Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločne s medzinárodnými spojmi medzi Slovenskom a Českom RegioJet aktuálne denne na Slovensku prepravuje diaľkovými vlakmi približne 4 500 až 5-tisíc cestujúcich. Ďalších zhruba 6-tisíc až 6 500 ľudí denne cestuje žltými vlakmi na trase Bratislava - Komárno a späť.

RegioJet tak na Slovensku prepravuje denne už viac cestujúcich než v Českej republike, a to i bez autobusových spojov na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (15. 5. 2025)
USD 1.121
AUD 1.734
CZK 24.928
JPY 164.010
CAD 1.563
GBP 0.842
HUF 404.200
PLN 4.243
CHF 0.939
SEK 10.854

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 861
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 952
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 642
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 232
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 053
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 017
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 815
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 18 207
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 291
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 849
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 066
  5. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 476
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 474
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 023
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 956
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Donald Trump

Cez víkend sa predstavitelia USA a Číny dohodli na výraznom zmiernení vzájomných ciel.


TASR 1
Miroslav Trnka (3 ku 2)

Aký je príbeh Miroslava Trnku?


4
Zavážanie paliva do 3. bloku elektrárne Mochovce.

V českom Temelíne začnú tento rok „kúriť“ americkým uránom.


37
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

S kladným výsledkom skončilo prvýkrát od roku 2008.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 18 207
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 291
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 849
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 066
  5. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 476
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 474
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 023
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 956
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu