SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

RegioJet chce vyhodnocovať svoje spoje, dáva si na to dva mesiace

Vagóny, ktoré pribudli po zrušení štátnych IC-čiek, zatiaľ postačujú na prepravenie cestujúcich.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet chce prevádzku svojich kapacitne posilnených vlakov medzi Bratislavou a Košicami sledovať a analyzovať asi jeden a pol až dva mesiace.

Záujem o spojenia a prevádzku plánuje vyhodnotiť v marci a potom by mal rozhodnúť o podmienkach ďalšieho fungovania vlakov.

"Na základe rýchlej spätnej väzby a monitoringu z prvého týždňa prevádzky posilnených súprav je zrejmé, že miest v nich je počas týždňa dostatok, aby zatiaľ uspokojili záujem väčšiny cestujúcich," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

V celom uplynulom týždni boli podľa súkromného prepravcu vypredané asi len štyri zo 42 jeho spojov jazdiacich z Bratislavy do Košíc a späť. Spoločnosť vypravuje na tejto trase denne tri páry žltých vlakov, teda spolu šesť spojov.

Nahradil IC-čka

RegioJet zvýšil kapacitu svojich vlakov na hlavnej domácej železničnej trati zo šesť na desať vozňov v nedeľu 17. januára.

V troch pároch vlakov premávajúcich medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska je tak celková kapacita zhruba 2 900 miest na sedenie. Predstavuje to takmer päťsto miest na jeden vlak.

Súčasťou desaťvozňových súprav je znovu reštauračný vozeň. V prvý deň zvýšenia kapacity išlo vlakmi RegioJet medzi Bratislavou a Košicami 3 058 cestujúcich, týždeň predtým 2 581. V prvých troch dňoch po posilnení spojov 18. - 20. januára ich bolo 2 750, 2 748 a 2 655.

SkryťVypnúť reklamu

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zastavila prevádzku svojich stratových InterCity (IC) vlakov 17. januára.

RegioJet vlani začiatkom decembra po oznámení ZSSK o zrušení jej IC vlakov vyhlásil, že sa pripravuje na prevádzku vlakov s trinástimi vozňami na trase Bratislava - Košice.

Ich kapacitu sľuboval viac než zdvojnásobiť oproti tomu, čo dovtedy ponúkali komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy.

Chcel získať čo najviac ľudí

RegioJet plánoval nasadiť vlaky s kapacitou vyše sedemsto miest na sedenie. Pôvodne uvažoval aj zdvojnásobiť počet párov vlakov z troch na šesť. Tieto predstavy doteraz neuskutočnil.

"RegioJet je pripravený nasadzovať až trinásťvozňové súpravy, najmä v prepravných špičkách. Uvítali by sme to hlavne v piatok a v nedeľu, kedy určite najmenej pri dvoch spojoch existuje záujem, ktorý by túto kapacitu využil," uviedol Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ sa podľa neho stále nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z desiatej koľaje na treťom nástupišti v Bratislave na Hlavnej stanici. Z uvedenej koľaje odchádza rýchlik ZSSK dvadsať minút po odchode vlaku RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky sa podľa RegioJet zatiaľ so ZSSK nedohodli na tom, aby bol tento rýchlik pristavený až po odchode ich vlaku.

"Stále by zostalo dostačujúcich pätnásť minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich. Napríklad, v Prahe na Hlavnom nádraží majú cestujúci na nástup do dvanásť - trinásťvozňovej súpravy nočného spoja RegioJet do Košíc osem až desať minút a je to celkom postačujúce," upozornil Ondrůj. Tento čas je podľa neho rovnaký aj u iných dopravcov.

Problém v Bratislave

"Rovnako na ďalších veľkých európskych staniciach, napríklad Berlín Hauptbahnhof, využívajú vlaky k nástupu päť až desať minút. Je paradox, že v Bratislave je jediná taká koľaj, ktorú nie je možné z dôvodu odstavenia inej súpravy využiť a takto je obmedzená kapacita celej dopravy na najkľúčovejšej trase Bratislava - Košice," dodal Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločne s medzinárodnými spojmi medzi Slovenskom a Českom RegioJet aktuálne denne na Slovensku prepravuje diaľkovými vlakmi približne 4 500 až 5-tisíc cestujúcich. Ďalších zhruba 6-tisíc až 6 500 ľudí denne cestuje žltými vlakmi na trase Bratislava - Komárno a späť.

RegioJet tak na Slovensku prepravuje denne už viac cestujúcich než v Českej republike, a to i bez autobusových spojov na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2022)
USD 1.053
AUD 1.504
CZK 24.700
JPY 134.460
CAD 1.349
GBP 0.847
HUF 385.830
PLN 4.642
CHF 1.027
SEK 10.510

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  6. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  7. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  8. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  2. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  3. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  4. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  7. Aké typy cukrovky poznáme?
  8. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 346
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 134
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 962
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 406
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 286
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 234
  7. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 215
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 046

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 211
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 370
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 464
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 804
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 087
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 793
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 120
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Moskovské Červené námestie.

Hrozí mu najprudší ekonomický pokles od rozpadu ZSSR.


9 h
Minister financií Igor Matovič po schválení viacerých jeho opatrení na vláde.

Odborníci kritizujú schvaľovanie aj obsah protiinflačného balíka.


9 h

Miera nezamestnanosti išla nadol vo všetkých krajoch na Slovensku.


SITA 13 h
Ilustračná fotografia.

Faktúra bola zaplatená v utorok.


17 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 211
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 370
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 464
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 804
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 087
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 793
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 120
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu