INGOLSTADT. Vďaka dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV) malo Audi dobrý štart do nového roka. Informovala o tom agentúra DPA.
Odbyt dcérskej značky koncernu Volkswagen sa v januári zvýšil o 4 % na 143.150 vozidiel. Každé tretie predané auto bolo SUV. V Číne, kde predaj vlani klesol, sa dopyt v januári zvýšil o 6,2 %.
Ešte lepšie sa vyvíjala situácia v Európe, kde predaj stúpol o 6,5 %. "Dobre sme odštartovali do nového roka a dodali sme viac áut než v ktoromkoľvek januári predtým," uviedol šéf predaja Dietmar Voggenreiter. Expanzia vo všetkých regiónoch je dôkazom vyváženej rastovej stratégie značky.
Motormi globálneho predaja Audi boli SUV modely Q3, Q5 a Q7. Audi v januári predalo 46.350 týchto áut, teda o 20 % viac ako v rovnakom mesiaci vlaniINGOL