PEKING/BERLÍN. Predaj nemeckých automobiliek na čínskom trhu vlani prvýkrát klesol. Informovala o tom agentúra DPA.
BMW, Daimler a koncern Volkswagen v roku 2015 na najväčšom automobilovom trhu na svete celkovo predali 4,4 milióna vozidiel, čo je o 1 % menej ako v roku 2014. Čínsky trh, na ktorom sa ročne predá už viac než 20 miliónov áut, však expandoval o 9 %.
To znamená, že trhový podiel nemeckých automobiliek sa znížil. V roku 2015 celkovo dosiahol 22 % po 24 % v roku 2014, vyplýva z analýzy poradenskej spoločnosti Ernst & Young, ktorú má k dispozícii nemecká agentúra DPA.
Hlavným dôvodom poklesu odbytu v Číne bolo zníženie predaja skupiny Volkswagen. Podiel koncernu na čínskom trhu vlani klesol o 2,3 percentuálneho bodu na 17,7 %, čo je najmenej od roku 2010.
Predaj Volkswagenu vlani v Číne padol o 3,4 %. Mierne sa znížil trhový podiel BMW, a to aj napriek nárastu predaja. Svoju pozíciu na trhu posilnili len autá značky Mercedes-Benz.