BRATISLAVA. Na výstavbu a prevádzku obchvatu hlavného mesta sa použijú aj peniaze z eurofondov. Vláda pritom rozhodne o vybudovaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy formou verejno-súkromného partnerstva (PPP).
Pri tomto spôsobe obstarávania si víťaz súťaže sám zháňa peniaze. Spravidla ide o zdroje bánk, poisťovní, dôchodkových či podielových fondov.
Štát potom v ročných splátkach platí prevádzkovateľovi cesty aj úroky, ktoré sú vyššie, ako keby si požičiaval štát.
Aké zlacnenie?
Na výstavbu bratislavského obchvat popri tradičných veriteľoch požičia peniaze aj firma Slovak Investment Holding, ktorú vláda založila v roku 2014 ako inovatívnu štátnu investičnú firmu a naliala do nej peniaze z eurofondov.
„Výsledkom zapojenia Slovak Investment Holdingu do financovania projektu je jeho zlacnenie,“ povedal SME hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.