BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú za poskytovanie služieb technickej pomoci pri projektoch v programovom období 2014 - 2020 za štyri roky zaplatiť najviac 1,07 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,28 mil. eur vrátane dane).
Za poskytovateľa týchto služieb vybrali Výskumný ústav dopravný, a.s. (VÚD) zo Žiliny spomedzi ponúk troch uchádzačov, vyplýva z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v septembri. Predpokladaná cena zákazky bola 2,36 mil. eur bez dane.
Služby technickej pomoci budú zamerané na projekty spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, prípadne projekty spolufinancované z iných európskych fondov. Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry chce tieto služby financovať aj zo zdrojov Európskej únie.
Spoločnosť Deloitte Advisory, s. r. o. má ako subdodávateľ VÚD zabezpečiť 38,6 % z objemu služieb. Ide o odborné poradenstvo k zmene zmluvných podmienok FIDIC (Medzinárodná federácia konzultačných inžinierov) po podpise zmluvy počas realizácie diela, posudzovanie oprávnenosti a neoprávnenosti nákladov za práce navyše (príprava zmenových listov) a prípravu metodiky pre výpočet a spôsob stanovenia jednotkových cien rozhodujúcich ukazovateľov stavieb.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.