SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Slovenskí a poľskí cestári chcú spolu získať peniaze na diaľnicu a cestu

Obe strany už stihli podpísať memorandum o porozumení a zámeroch v oblasti výstavby cestnej infraštruktúry.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) a Generálne riaditeľstvo pre štátne cesty a diaľnice (GDDKiA) v Poľsku chcú požiadať o finančný príspevok Európskej únie na výstavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec a rýchlostnej cesty S69 z Bielsko-Bialej k poľsko-slovenskej hranici (obchvat Węgierska Górka).

Obe spoločnosti majú záujem o ich financovanie v rámci nového Nástroja na prepojenie Európy (CEF). Zároveň podpísali memorandum o porozumení a zámeroch v oblasti výstavby cestnej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek D3 a cesta S69 budú súčasťou Baltsko-jadranského koridoru základnej transeurópskej dopravnej siete TEN-T na trase Katowice - Žilina (Brodno) cez spoločný hraničný priechod Zwardoń - Skalité.

Zaväzujú sa k úzkej spolupráci

NDS a GDDKiA sa dohodli, že rozvoj transeurópskej dopravnej siete si vyžaduje prijatie nového prístupu. Moderná cestná sieť umožňujúca efektívnu cestnú prepravu v regióne strednej Európy je podľa oboch spoločností kľúčová pre plnenie plánov EÚ pre prepojiteľnosť a mobilitu.

Správcovia cestnej infraštruktúry preto zabezpečia cezhraničnú spoluprácu pri výstavbe cezhraničného cestného prepojenia. Hlavným cieľom tejto spolupráce je koordinácia a harmonizácia postupu výstavby úseku v rámci Baltsko-jadranského koridoru.

"Národná diaľničná spoločnosť aj Generálne riaditeľstvo pre štátne cesty a diaľnice v Poľsku zabezpečia spoluprácu s cieľom uľahčiť a zlepšiť postup implementácie vyššie uvedenej cestnej infraštruktúry. Rozsah tejto spolupráce bude zahŕňať výmenu informácií a vzájomnú pomoc v prípade, ak by to mohlo uľahčiť plánovanie, prípravné alebo stavebné činnosti, ktoré obe strany vykonávajú na vyššie uvedenom cezhraničnom úseku Baltsko-jadranského koridoru," vyplýva z memoranda medzi NDS a GDDKiA.

SkryťVypnúť reklamu

Viaceré úseky sú stále vo výstavbe

Užšia súťaž na výstavbu úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec v dĺžke 5,7 km trvá od mája minulého roka a mala by už byť v záverečnom štádiu. S výstavbou sa malo začať už vlani.

Predpokladaná cena prác plánovaných na štyri roky, vrátane vypracovania projektovej dokumentácie, bola 199,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (238,94 mil. eur vrátane dane).

Diaľnica D3 po dokončení všetkých plánovaných úsekov bude dlhá takmer 60 km. V prevádzke sú úseky Hričovské Podhradie (križovatka s D1) - Žilina, Strážov (8,5 km v plnom profile) od júna 2008 a Oščadnica - Čadca, Bukov (4 km v 1/2 profile) od októbra 2004.

Vo výstavbe sú úseky Svrčinovec - Skalité (12,3 km v 1/2 profile), Skalité - hranica s Poľskom (3,2 km) a Žilina, Strážov - Brodno (4,25 km).

SkryťVypnúť reklamu

Prvé dva majú byť ukončené spolu v októbri tohto roku a tretí v lete budúceho roku. V procese stavebného konania sú pripravované úseky Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (11,2 km), Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (10,8 km) a Oščadnica - Čadca, Bukov (4 km, pravý pás).



be;qq

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 5. 2022)
USD 1.052
AUD 1.498
CZK 24.647
JPY 135.760
CAD 1.349
GBP 0.847
HUF 382.880
PLN 4.644
CHF 1.049
SEK 10.468

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 736
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 093
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 582
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 026
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 938
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 720
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 174

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 845
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 732
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 719
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 505
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 756
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 897
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 801
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Index

Vyhovuje až tretina územia Slovenska.


a 1 ďalší 4 h
Alexej Beljajev patrí medzi najvplyvnejších mužov biznisu.

Podnikateľ s ruskými koreňmi patrí medzi najbohatších Slovákov.


7 h
Predseda Združenia miest a obcí Slovenska Branislav Tréger

Mestá a obce reaguje na návrhy z dielne rezortu financií.


TASR 13 h
Moskovské Červené námestie.

Riziko platobnej neschopnosti Ruska sa prudko zvýšilo.


TASR 13 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 845
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 732
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 719
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 505
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 756
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 897
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 801
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu