SME

Holandskí dopravcovia sa obávajú zániku schengenskej zóny

Niektoré dopravné kamiónové spoločnosti z Holandska sa už sťažovali na oneskorenia spôsobené zavádzaním dočasných kontrol na hraniciach, ktorými chcú niektoré členské štáty EÚ obmedziť príliv utečencov.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: SITA/AP)

BRUSEL/AMSTERDAM.Holandskí prepravcovia v oblasti kamiónovej dopravy budú tvrdo zasiahnutí opätovným zavedením kontrol na vnútorných hraniciach členských krajín EÚ, ak by došlo k zániku schengenského priestoru. Uviedol spravodajský server DutchNews.nl.

Najnovšie údaje národného štatistického úradu CBS uviedli, že v roku 2015 holandskí kamiónoví prepravcovia pri dodávke tovarov uskutočnili 7,4 milióna prekročení európskych hraničných priechodov, čo znamená, že sa stali druhým najvyťaženejším cestným prepravcom v krajinách EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Najvyšší počet prekročení hraničných priechodov v EÚ, podľa štatistík CBS, mali kamióny z Poľska (17,8 % z celkového počtu v EÚ). Po nich nasledovali kamióny z Holandska (13,4 %) a Nemecka (13 %).

V minulom roku holandské nákladné automobily uskutočnili okolo 20.000 dodávok za deň, celoročne to znamená 7,4 milióna prekročení hraníc. CBS spresnila, že 80 % z cestnej prepravy tovarov z Holandska smerovalo do Nemecka a Belgicka. Ďalšími najfrekventovanejšími destináciami boli Francúzsko a Británia.

Niektoré dopravné kamiónové spoločnosti z Holandska sa už sťažovali na oneskorenia spôsobené zavádzaním dočasných kontrol na hraniciach, ktorými chcú niektoré členské štáty EÚ obmedziť príliv utečencov.

Televízna stanica NOS v tejto súvislosti informovala, že holandské obchodné organizácie TLN a EVO si v priebehu marca vyžiadali schôdzku s predstaviteľmi vlády, na ktorej chcú, aby vláda navrhla opatrenia umožňujúce kamiónom voľne jazdiť cez hranice aj napriek sprísňovaniu kontrol.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

(spravodajca TASR Jaromír Novak) von

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 17 639
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 040
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 947
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 923
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 378
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 223
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 973
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 817
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Matúš Marko z firmy Transformio.

S ChatGPT sa dá vytvoriť aplikácia, nemusíte vedieť ani programovať.


Ilustračné foto.

Od apríla do júna zaznamenali celkové tržby 114,2 milióna eur.


SITA
Milan Bez Mapy na lodi Queen Mary 2

Deti by sa nudili, západ slnka som videl len raz, hovorí.


2
Ilustračné foto

Pozrite si prehľad benefitov pre dovolenkárov.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 699
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 515
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 048
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 552
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 812
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 442
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 216
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 776
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu