BRATISLAVA . Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú na plánované a neplánované opravy montážnych vozidiel trakčného vedenia za dva roky vynaložiť maximálne 2,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,12 mil. eur vrátane dane).
Za poskytovateľa týchto služieb vybrali vo verejnej súťaži spoločnosť DMG, s. r. o. z obce Preseľany v okrese Topoľčany. Vyplýva to z výsledku verejného obstarávania, vyhláseného vlani v novembri.
Uvedená firma uspela vo všetkých štyroch častiach tendra rozdeleného podľa regionálnych pracovísk železníc. Opravy montážnych vozidiel trakčného vedenia v pôsobnosti oblastných riaditeľstiev Trnava, Žilina a Košice budú stáť maximálne po osemstotisíc eur a v prípade oblastného riaditeľstva Zvolen dvestotisíc eur bez dane z pridanej hodnoty. Ponuky vo všetkých častiach súťaže predložili dvaja uchádzači.
Celková predpokladaná hodnota zákazky bola 2,6 mil. eur bez dane. Rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe štyroch a piatich rôznych kritérií pre každú časť tendra.
Železnice v minulom roku uzavreli s DMG tridsať rôznych zmlúv, hlavne o dielo, v celkovom objeme 1,76 mil. eur bez dane (2,11 mil. eur s daňou). Hodnotu stotisíc eur a viac malo trinásť zmlúv. Najvyšší objem mali zmluvy na vybavenie traťových strojov systémom dozoru vozidiel SDV z vlaňajšieho novembra za 164,4 tis. eur a trvaním do konca minulého roka a na revízie železničných vozňov pre oblastné riaditeľstvo Trnava z decembra za 131 tis. eur a s platnosťou na dva roky.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.